|
|
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
||
Har lige et tillægsspørgsmål hvis jeg må - når HDD spinder ned, går den så i dvale eller er den bare på standby. og hvor meget skåner man den i denne tilstand? tænker mere på hvis den er tænd 24/7 men hvor den måske 3/4 af tiden ikk arbejder så holder denvel også en del længere?
har en synology 107+......
EDIT: Nå, kan næsten forstå på Assistant/settings at det er "dvale" den går i - er det så "næsten" som slukket og uden slidtage?? ![]() Redigeret af Stay_Bamboocha - 04-Marts-2010 kl. 08:22 |
|||
![]() |
|||
mfog ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
||
Har netop for et par dage anskaffet min første NAS - en Synology DS110j isat en Western Digital 2 TB hd (WD20EADS-00R6B0 firmware 01.00A01). Jeg har fundet at jeg er ramt af LCC-problemet med denne disk ...! LCC stiger med ca. 100/h. når den ikke bliver tilgået! Pt. er Power_On_Hours = 47 og Load_Cycle_Count 805. Derfor ville jeg være glad for at høre hvilken firmware opdatering der har løst problemet? Eneste 'fix' jeg har kunne læse om er at sætte WD Idle 3 timeren [http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407〈=dan]. Men det har jeg ikke mulighed for da jeg kører mac. Desuden får jeg kun 20 - 25 mb/sek. når jeg skriver til NAS'en. Vil det også kunne blive bedre? Kører gigabit netværk (véd godt at mange faktorer spiller ind når vi taler netværkshastighed). Redigeret af mfog - 20-Marts-2010 kl. 21:21 |
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
||
Opdatere din firmware, så er du hvertfald helt sikker.
Du får også lidt flere funktioner med den nye firmware :-) Jeg har opdateret min og det køre bare. |
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
||
Hej igen..... Fik ikke svar på mit spørgsmål nummer to ovenfor....... så prøver lige igen....Vil de 5400 rpm som nogle 2TB diske kører med have nogen negativ virkning i NAS performance?? Skal til at købe enten en Synology DS710+ eller en DS1010+....... vil det være fornuftigt at starte med en DS710+ og så senere udvide med en DX510.... eller vil den DX510 give nogen form for flaskehals i et senere raid 5 setup?? Kigger lidt på følgende HDD: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=66967 De er på Synologys gode liste....nogen der kender dem?? Mvh LBA75
|
|||
![]() |
|||
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
||
Nå...endte op med disse Hitachi Ultrastar, og de kører umiddelbart som en drøm på min DS1010+
Mvh
|
|||
![]() |
|||
bygork ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 27 |
![]() |
||
Hej
Jeg står for ville købe en NAS og har bestemt mig for Synology DS-410J og havde egentlig bestemt mig for samtidigt at sætte 1 stk WD Caviar Green WD20EARS 2 TB til at starte med. Men eksisterer der stadig problemer med WD Caviar Green WD20EARS 2 TB og Synology DS-410J eller er der tale om et optimalt valg?
På forhånd tak
vh
Bygork
|
|||
![]() |
|||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() |
||
jeg har en sådan disk WD20EARS 2 TB, det er den mest lydløse 3.5" disk jeg nogensinde har haft den har ingen vibrationer, jeg kan slet ikke høre den. jeg ved godt det er lidt of topic men hvis man skal have flere i en NAS så ville jeg fortrække at jeg ikke kunne høre den, om der er problemer med den sammen med Synology DS-410J vil jeg lade andre svarer på.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |