recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af satbox satbox skrev:


alt det udstyr yousee montere i dag er fra dkt comega og kan ikke være mening i som mange nævner skrue con er noget du skal holde dig langt væk fra, det noget yousee gik væk fra for over 10 år siden af en årsag.


Ja, det er hurtigere - og nemmere - at crimpe stikkene på.
Faktum er stadig, at skrue-connectorer er HF-tætte, og de fungerer godt - hvis de er monteret korrekt.

M.v.h.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 20:40
Jeg vil nu stadig mene, at en f-con med compression eller crimp er mere hf-tæt end twist-on, da de først nævnte har et rør der glider ned mellem folie og fletskærm. Jeg medgiver dog, at twist on til GDS er fint i de fleste tilfælde.

Redigeret af Plex - 01-Marts-2017 kl. 20:41
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg vil nu stadig mene, at en f-con med compression eller crimp er mere hf-tæt end twist-on, da de først nævnte har et rør der glider ned mellem folie og fletskærm. Jeg medgiver dog, at twist on til GDS er fint i de fleste tilfælde.

Er i det store hele enig, dog ser jeg det som værende lettere at opnå HF-tæt og velfungerende connector påsætning med compression end med twist-on. Især fordi crimp, men især compression tilpasses bedre til forskellig kabel-kvalitet og tykkelser. (Da de klemmer bedre, og compression kan tåle at den ydre isolation bliver tyndere.)

YouSee bruger dog ikke længere Crimp til almindelige installationer, de bruger compression.
Det er dog mest p.g.a. compression er hurtigere og giver mere konsistent resultat.

Kabel-krympning på loft betyder typisk at dårligt/forkert kabel er anvendt (f.eks. PVC-kappe istedet for PE-kappe til kabler der er udendørs eller udsat for temperatursvingninger på lofter o.lign.), eller at installationen er (for) gammel jvfrt levetiden for de anvendte kabler.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg vil nu stadig mene, at en f-con med compression eller crimp er mere hf-tæt end twist-on, da de først nævnte har et rør der glider ned mellem folie og fletskærm. Jeg medgiver dog, at twist on til GDS er fint i de fleste tilfælde.


En ordentlig F connector skruer du uden på skærm. Skærmen er jo heller ikke flere millimeter tyk. Hvis stik og kabel er i orden, er der ingen fare på færde og det samles korrekt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg vil nu stadig mene, at en f-con med compression eller crimp er mere hf-tæt end twist-on, da de først nævnte har et rør der glider ned mellem folie og fletskærm. Jeg medgiver dog, at twist on til GDS er fint i de fleste tilfælde.


En ordentlig F connector skruer du uden på skærm. Skærmen er jo heller ikke flere millimeter tyk. Hvis stik og kabel er i orden, er der ingen fare på færde og det samles korrekt.




M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu