|
Hjælp mig! - Pioneer KRP pixelfejl................ |
Besvar | Side <1 9101112> |
Forfatter | |||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 09:14 | ||
Kære alle.
Jeg tolererer ikke personangreb. Og blot til info. Der er INGEN på recordere.dk der har "særstatus" nogen steder. Recordere.dk har en meget streng politik om ikke at være i lommen på leverandører og forhandlere, så drop jeres ubegrundede anklager. Næste gang fører det til pause på 14 dage. Men dernæst skal det siges, at recordere.dk og dets brugere nyder stor respekt blandt samme forhandlere. Redigeret af hummelmose - 23-Juli-2010 kl. 09:21 |
|||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 09:28 | ||
Det er da brand ærgeligt at skulle få sådan en fejl på sit dyre tv, men som det er med al andet elektronik, så går det istykker før eller siden.
Personlig ville jeg da også prøve alle muligheder af inden jeg kastet håndklædet i ringen. Hvis det nu rent faktisk ikke er en pixel fejl, men en bagved læggende fejl i den del der styre pixellerne, så kan man jo ikke kalde det en pixel fejl, så er det blot en alm. elektronik fejl og derfor skal sagen da undersøges. Jeg kan da også godt forstå at man bliver fustret når producenter er fuldstændig imune overfor ens hendvendelser. Og så skal man måske også tænke på at der faktisk sikker er en del forhandler og producenter der skyder en hver fejl i en pixel ind under ISO, selvom det rent faktisk kunne være noget bagved læggende teknik som forudsaget problemet og ikke selve pixelen.
Jeg ville nok vælge at sende den til en uvildigt autoriseret værksted for at få undersøgt fejlen, såfrem fejlen er en fejl der skal dækkes under garantien, skal sælger (sparshop) betale for undersøgelsen og reparation af tvet. Såfrem det er en pixelfejl, og ikke er dækket af garantien må man selv betale for undersøgelsen, hvilket nok ikke løber op i så meget.
Jeg tror nu heller ikke Hother eller Kampus har nogen særstatus, hverken her eller IRL, de er blot aktive medlemmer. Om de skriver noget her eller andre steder er der jo ikke noget specielt i, det kan alle jo gøre, og det gør det hverken bedre eller værre at hedde Hother, Kampus eller Batman. Tro i selv særlig nogle producenter bliver skræmt af alias navne ? Måske kunne det havde været anderledes hvis de havde brugt deres rigtige navne herinde, men det gør de ikke.
Jeg kan da også godt forstå Hother er en smule fustret over at det tv han har solgt for ikke længe siden, kommer med denne fejl. Især da køber tilmed er en god ven (online ven, ved jeg ikke) så er det kan klart man træder til hjælp, det ville alle gode venner da gøre, hvad for en slags ven ville man være hvis man ikke gjord det, mine øjne en dårlig ven, eller faktisk slet ikke nogen ven Så Hother opføre sig bare som en god ven bør opføre sig.
Held & lykke med sagen til Hother og Kampus. (PS. vil lige tilføje at jeg aldrig har chit chattet med hverken Hother eller Kampus, jeg kender dem ikke, har blot læst denne tråd og undret mig lidt over den negativitet der har været.) Redigeret af Aim - 23-Juli-2010 kl. 09:43 |
|||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:23 | ||
Da det er en generel ulempe ved fladskærme kan der nemt sættes spørgsmålstegn om det skal oplyses - specielt her 13 år efter at det første plasmatv kom i handlen. Du får vel heller ikke at vide at en cykel kan blive ridset? Derudover har du haft adskillige fladskærme og vel også læst manualerne. Du kender til pixelfejl generelt, og vil have svært ved at påstå at du ikke kendte til risiciene. |
|||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:30 | ||
Jeg må sige, at jeg er også lidt skuffet over hvor negative folk er.
Som jeg forstår det, så er det et spørgsmål om en hvorvidt en pixelfejl er en retlig relevant mangel (iht. dansk ret og ikke ensidigt iht. til en ISO standard) eller ej, eller alternativt om den er omfattet af garantien.
Det er da sørgeligt at høre, at så mange allerede på forhånd opgiver denne diskussion fordi de mener producenterne har ret. Hvorfor skulle producenterne ensidigt kunne fastslå hvad der er en retlig relevant mangel eller ej.
Garantien er noget helt andet, det er naturligvis producenten selv, der bestemmer hvad han vil yde garanti for, men nedenfor har jeg kopieret ordlyden for PDP+ servicen, som blev "solgt/ydet" som reklame/tillæg for tv´et, og formuleringer som "total købstryghed", "udvider den allerede høje sercice standard", "fri produktreparation i 2 år" og meget meget mere leder nu engang tankerne hen på fuld uindskrænket garanti.
PDP + Din totale tryghedVi byder dig velkommen til Pioneers plasma-verden og takker for dit valg, som vil skænke dig en helt ny og virkelig oplevelse når du ser på TV, DVD-film, Internet, spiller spil eller kigger på dine feriebilleder. At du har købt et plasma-TV som bygger på tidernes mest innovative plasma-teknologi og som er fuldendt på alle måder, betyder også at du kan stille forventningerne til købstrygheden endnu højere. Så hvis "det umulige " skulle ske, og du mod forventning får et problem, så har du adgang til udvidet service og support. PDP+ Bedre service punkt for punkt Den indbyggede kvalitet som Pioneers Plasma-TV repræsenterer gør at vi giver udvidet service og support i to år. Konceptet som giver dig den totale købstryghed kalder vi PDP+ og udvider den allerede høje service standard punkt for punkt. PDP+ omfatter alle Pioneer Plasma-TV, solgt af en af Pioneer Danmarks autoriserede forhandlere til privat brug i Danmark. Og giver dig alt dette - udover grundgarantien: + Dit plasmaproblem får altid højeste prioritet + Respons indenfor 72 timer (hvis fejlen er anmeldt inden kl 12) + Fri låne-plasma ved behov medens reparationen udføres + Reparation i hjemmet (for geografisk tilgængelighed i Danmark, se www.pioneer.dk/plus) + Fri produktreparation i to år + Frie transporter i forbindelse med service + Fri fragtemballage ved transport + Fri telefonsupport via vor tekniske helpdesk (se herunder) Teknisk helpdesk For at understøtte installation og anvendelse fuldt ud, får du hurtig og kyndig telefonsupport via vor tekniske helpdesk på telefon 43555461.Åbningstiderne findes på www.pioneer.dk/plus.Online service Gennem vores online-service på nettet - www.pioneer.dk får du også nyttige tips om installationen og håndteringensamt udførlige svar på dine plasma-og hjemmebio Redigeret af TvHomer - 23-Juli-2010 kl. 10:38 |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:40 | ||
Nu er Forbrugerstyrelsen jo enige i den udlægning og støtter op omkring ISO standarden.
Det bliver ikke set som en fejl - deri ligger forskellen. Redigeret af lunddal - 23-Juli-2010 kl. 10:45 |
|||
Søren Ingemann
Super bruger Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:42 | ||
Hvis det er dit bedste og eneste modargument mod mine anbringender, så håber jeg at du har råd til en god advokat til at føre sagen. Ellers bliver det godt nok en kort proces. Svaret på dit spørgsmål er i øvrigt nej! Du mangler stadig at svare på hvorvidt du også ville lægge sag an mod Panasonic Nordic hvis der kom pixelfejl på dit nuværende tv? Jeg savner også svar på lunddals spørgsmål om hvad du ville gøre hvis Kampus' panel senere får burn-in? @hummelmose: Nu kan der være forskel på hvorledes man definerer personangreb. Men jeg har en smule svært ved at se at det skulle være sket i denne tråd. Vi kommer vel ikke uden om at Hother ved en hver given lejlighed har fremhævet Sparshop som en forbilledlig forretning med super service og rare medarbejdere. Han har sågar været på besøg hos dem og lavet en artikel om dem. Du bliver nødt til at anerkende at det giver anledning til antagelser om en (personlig) interessekonflikt, når selvsamme person nu undlader at rejse kravet mod den part det retteligt skal rejses mod, nemlig Sparshop. At recordere.dk ikke vurderer at der er en kommerciel interessekonflikt er fint nok. Jeg synes dog stadig det er en anelse problematisk. |
|||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:45 | ||
Ja, og selvfølgelig skal man lægge værdi i forbrugerstyrelsens afgørelser, og da også ISO standarder, men det er nu engang ikke en retsafgørelse. |
|||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:47 | ||
- Det er din fortolkning, og ikke nødvendigvis udtryk for retstilstanden i DK.
|
|||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:49 | ||
Sparshop er kun "rette modpart" fsva. reklamation. Pioneer er rette modpart fsva. garantien.
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:53 | ||
Jo vist, hvis du vil føre en injuriesag på mit spørgsmål - så vær sikker på, at jeg har råd til en god advokat
Og nu har jeg vel ikke en forpligtigelse til at svare på alle spørgsmål
Jovist har jeg fremhævet Sparshop som et godt sted at handle - ligesom jeg fremhæver AV-Connection, CSN-Teknik, AV-Precion, AV-Cables, Expert på Amagerbrogade osv., alle er steder hvor jeg gentagne gange har handlet - og med gode oplevelser Så jeg har i din fantasi rigtigt mange interessekonflikter.
Kravet er allerede rejst overfor Sparshop i første instans.
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
Bruger udmeldt 9
-- Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:02 | ||
Hother, prøv nu lige at læse indenad, det var den sag, du så gerne på forbrugernes vegne ville føre ved en retsinstans, hvis ikke Pioneer makkede "ret", som Søren henviser til.
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:09 | ||
Hej ND - long time no see.
Jeg tager mig af sagen i første omgang for at hjælpe Kampus. Og hvis sagen falder ud som jeg håber, vil det da glæde mig rigtigt, hvis resultatet kan hjælpe andre
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
Besvar | Side <1 9101112> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |