|
Hjælp min projektor kortslutter hytten |
Besvar |
Forfatter | |
TueT
Bruger Oprettet: 03-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Emne: Hjælp min projektor kortslutter hytten Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:22 |
Hej og hjælp!
Jeg har netop købt en projektor, men når jeg putter HDMI stikket ind i den fra Yousee boksen, så kortslutter hele hytten (relæet).
Jeg har tidligere prøvet at sætte projektoren til yousee boksen uden problemer. Jeg har dog lavet to ændringer siden da:
1: Jeg har udskiftet standard HDMI kablet på 3 m med et kabel på 10 meter!
2: I stedet for at trække et strøm kabel mellem projektoren og en en alm. stikkontakt, så har jeg klippet strømkablet over og ført det fra projektoren over til et loftstik (som man normalt har en lampe siddende i). Der har jeg sat blå, brun og grøn ledning i, ligesom den lampe der sad der i forvejen. Det skal nævnes, at projektoren fungerer uden problemer (testskærm) så længe HDMI kablet ikke er isat!
Nogle der har et løsningsforslag?
EDIT: Har lige testet HDMI kablet mellem TV og yousee boks - det fungere perfekt. Så er der jo kun strømkablet tilbage.. Kan man ikke klippe sådan et over og tilslutte det direkte i kontakten? Fungere jo perfekt uden HDMI tilslutning! Redigeret af TueT - 27-Januar-2011 kl. 17:31 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7106 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 18:35 |
Tror du er ude i noget spændings potentiale mellem youseeboks og projektor.
Hvis du samler den på same stik er der sikkert ingen problemer. Eller du har lavet noget rod med din 230volt installation i lampeudtaget. Har du jord i lampeudtaget ? |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:08 |
hpfi Relæet slår kun fra hvis der forsvinder noget strøm til jord/uden om Relæet. Enten er din installation eller dit hpfi-relæ defekt så jeg vil anbefale dig at få fat i en elektriker. Dit udstyr kan ikke holde til det og det kan DU heller ikke hvis uheldet er ude.
BS |
|
scantek
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:20 |
Hej
Det lyder som om det er noget jord problem. Yousee boksen får stel fra coax stikket, altså ude fra vejen, og du har sat din projektor til jord i lampeudtaget, som ender i et jordspyd i jorden, eller en nulling i tavlen. Resultatet er at hpfi relæet målet en potientiale forskel på jord ledningen som sidder i tavlen og yousee's coax ledning. Derfor slået det fra. Hpfi relæet "tror" at forskellen skyldes fek.s en person der får spænding igennem sig med afladning til jorden (Gulv eller lign.)
Det er lidt et issue, men du skal have fat i en elektrikker der kan måle på potientiale forskellen. En anden løsning kan være at jorde yousee boksen, det er dog lidt svært da der ikke er et jord kabel i ledningen.
/michael
|
|
pdrhan
Guld medlem Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:27 |
Ser ud som om vi er ude i sådan een her.....
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
PSSO
Guld medlem Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:16 |
Prøv med denne her http://www.av-connection.dk/?PGr=4227&ML=1550
|
|
mvh PSSO
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 22:33 |
En løsning kunne være at fjerne jordforbindelsen til projektoren (den gul/grønne ledning).
Det er en dårlig ide at forbinde HDMI-kablet når der er strøm på apparaterne. Der er mange der har brændt forbindelsen af på grund af det. Træk netstikket ud på det ene af apparaterne inden du tilslutter kablet.
Der kan være en spændingsforskel på op til 230 V mellem apparaternes stel inden du forbinder kablet. Denne forskel udlignes når du forbinder kablet (via stelforbindelsen). Hvis det ikke er stel der får forbindelse først får man i værste fald den høje spænding direkte på indgangen.
|
|
KillBoxOne
Bruger Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 08:52 |
Troede kun det var biler der havde Stel !
|
|
Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120" Panasonic DMP-BDT 110 Onkyo NX-NR609 DALI Concept 8 DALI Concept CT DALI Concept 2 DALI IKON SUB Harmony One |
|
bantam
Guld medlem Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 15:17 |
Så troede du forkert...
|
|
/lars
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |