recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
    Sendt: 23-Marts-2010 kl. 16:36
Har lige sat et netværkskabel mellem min ADSL box og reciever. Den skriver "Network Found", men når jeg så vil høre netradio skriver den "server error"Confused
 
Hvad skal jeg så gøre? Jeg kan heller ikke få lov at navigere inde i menuen med fj.btj.Ouch


Redigeret af Kampus - 30-Marts-2010 kl. 17:02
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 17:36

Jeg skal gøre et forsøg Wink

Gå ind i hmg (sørg for du har billedet på skærmen så du kan følge med informationerne der)
 
nederst er der et menupunkt der hedder setup, den går du ind i.
 
så skal du tjekke om din receiver trækker en ipadresse fra dit netværk... du kører garanteret dhcp server så det skulle i princippet ske automatisk.. men du kan tjekke det under "information" første er firmware info tryk pil ned (cirklen ned).
 
prøv lige at give mig infoen ihvertfald om den får en ipadresse og hvad den hedder (især om den passer til dine andre ipadresser på nettet)  og ikke mindst din gateway ip.. for det er nok der du skal tjekke og evt have lavet rettelser under opsætning (som gøres under menupunktet network setup) i princippet når du går ind der skal den skrive network found og herefter automatic (dhcp) yes
så burde det køre
 
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 17:46
jeg glemte lige... jeg formoder din adslboks kan fungere som dhcp server... ellers så er det derfor... så skal du have en router/accespoint imellem som kan dele din internetforbindelse ud på flere stik/enheder...
 
Du kan komme ud for hvis du kører direkte i dit moden at den har låst sig til den enhed du har i, at den så er låst til den enhed via macadressen... dvs skifter du så en anden enhed på går der 2 timer førend den nye enhed kan trække få hul igennem til nettet... så hvis det er sådan du gør så er det nok den du støder ind i.... men mangler lidt info om hvordan du har tilsluttet dig internettet og router osv.
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 18:56

Hej René

Ja jeg får en addresse der hedder: 3.7.30.7468
 
Og gateway ip får jeg hvorhenne?
 
Automatic DHCP har jeg prøvet, og det duede ikke
 
Jeg formoder at den Siemens box som TDC har udstyret mig med kan tilsluttes flere enheder. Der er ihvertfald 3 netstik udgange. Men hvis det er rigtigt at den kun kan trække PC'en, så skal jeg altså ha' en ekstra router, ikke. Og så kunne jeg vel lige så godt køre trådløst?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:16
du skal have fat i en router, jeg kender desværre ikke lige tdcudstyret om du kan tilslutte flere enheder... jeg tror det ikke.... for udfra den ipadresse du får så er den helt hen i vejret.
Gatewayen kommer helt automatisk når du får en router op at køre, så vil din receiver automatisk trække oplysningerne fra denne.
 
Du kan godt købe en trådløs router... men du skal jo have en ledning i din receiver da den ikke kan køre trådløst... så du skal have trukket en ethernetledning fra der hvor du sætter din router også ind til din receiver.
 
edit hehehhe. det du skriver som din ipadresse.. det er receiverens firmwareversion på hmg... når du har det skærm billede så¨tryk pil ned (under enter) indtil du kommer til side 3/6 der har du ip adressen Wink


Redigeret af rhsin - 23-Marts-2010 kl. 19:18
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:22
Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:25
Er det Static IP address du mener? Her står der 0.0.0.0
 
Det er altså mærkeligt at den ikke reagerer på fj.btj. inde i HMG når den ellers virker overall Confused


Redigeret af Kampus - 23-Marts-2010 kl. 19:29
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:31
Static IP address skal kun benyttes hvis du ikke bruger DHCP.

Du kan i stedet for at købe en router købe en ekstra IP adresse hos TDC (mener jeg). Men så er det bare en månedlig udgift i stedet for en engangsudgift til en router.

Du kan finde nogle ret billige routere på nettet. Med det udstyr du har stående kommer en router næppe til at vælte dit budget :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:31

start hmg op.

vælg setup
vælg information
side 1 står firmware version (se øverst til højre der er overskriften over hvad dataen nedenfor er på)
side 2 mac adress (den er jeg ligeglad med)
side 3 ip adress (den vil jeg gerne høre)
side 4 gateway ip (den vil jeg også gerne høre, min er 192.168.1.1 som er ip adressen på min router)
side 5 proxy server (den er disabled hos mig)
side 6 subnet mask (der står 255.255.255.0 på min)
 
edit og HUSK når du skal manøvrere i hmg med remoten skal du skubbe skydekontakten (lige under display) til midterindstillingen (source) så kan du styre hmg (skal du bruge receiveren igen skal du skyde knappen til højre og trykke på din normale kilde)


Redigeret af rhsin - 23-Marts-2010 kl. 19:35
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:44
Hi hi, den med skydekontakten havde jeg ikke lige setTongue
 
IP address er: 169.254.213.253
 
Gateway IP er: Unknown
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
Ih ja tak, hvis den kan bruges altså...Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu