|
JBL Pro Bio |
Besvar | Side <1 80818283> |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I know.. :) medmindre P. Las vil lave det til mig for 15k, er det ikke noget jeg kommer til at bruge penge på. :D Er sgu for dyrt. Kan dog lave en manuel løsning evt. Er jo ikke så tit man skal IMAX'e.
EDIT: Men vil da prøve at se på hvor let det er at lave en DIY løsning. Kan helt sikkert lave en genial løsning på papir - spørgsmålet er bare om jeg kan implementere det :) Redigeret af Jonas_h - 20-September-2012 kl. 14:03 |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er min "version 1" af min JBL Bio officielt nedlagt.
Alt udstyr pakket sammen til at blive kørt hjem til mine forældre at stå - eneste krav er at det er ude inden jul så der er plads til juletræet :) De to pro subs er blevet udskiftet med 4 JBL Synthesis subs i mellemtiden. Den kommende bio er pt. ikke andet end skralderum: Når lejlighedens rum ovenpå er kommet på plads, begynder arbejdet i kælderen. Indtil da, må jeg nøjes med lejlighedens eneste mini-bio: Som P.Las herinde fra så rigtigt sagde: Hvis jeg sidder 10cm fra skærmen, opfylder det SMPTE kravene for skærmstørrelse |
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hahaha, så er det vist det man kalder for en SOLO-bio
|
||
Suckyboyfriends
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vildt at du har haft gemt så meget grej så flot i stuen! Glæder mig til det nye står klar!
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad synes I om et rum som dette: http://www.votrecinema.fr/picsengine/#photo=413/album=39
(Uden det blå bling-bling lys dog).
|
||
Steve Jones
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selve designet er lige i skabet, men materialevalget er ikke ret fedt. Jeg ville vælge et andet tæppe og noget andet træ til "stolperne".
Sidst, er det ikke IKEA-lænestole?
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes netop tæppet er pænt (da det er lyst) og stolperne er fede. Men det er nok den stil jeg vil gå efter - det kan mine ti tommelfingre også sagtens klare. Og ja det er IKEA-lænestole :) Prøvede at sidde i dem sidst jeg var i IKEA... Ikke noget jeg ville have derhjemme.
|
||
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den bio ville jeg godt gå med til og ja uden det der bling lys.
|
||
Steve Jones
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skrev jeg jo designet var pænt, men at jeg ville have valgt et ANDET tæppe og valgt en anden træsort.
|
||
LBA75
Super bruger Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej hovsa..........
Du må lige komme ud af busken!!!!! - man køber ikke 30 meter Deko Molton, og flasher det i en anden tråd, uden at komme med minimum en teaser på, hvad du har gang i Vi ved jo godt at Version II skal ske i kælderen.....og nu Deko Molton???? Mvh LBA75
|
||
martin_p
Guld medlem Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kunne ikke være mere enig Jonas, teaser for dem der ikke har set billeder
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke lige haft tid til at lave en ny tråd - og derudover ville jeg blive alt for forvirret med for mange input. Det er kompliceret nok at bygge bio i forvejen :) Men regner med at lave en ny tråd snart. Her kan I se lidt fra processen indtil nu. Da hverdagen går med arbejde og træning er jeg altid først hjemme ved 19-20 tiden, så går desværre ikke så hurtigt.
Der skulle rives loft og væg ned - lortearbejde! Og min betaling til de to kammerater som hjalp mig: 450g ren nydelse! Efter en hel søndag med oprydning! Mine højttalere nåede ikke at komme hjem inden juleaften, så mine forældre har været tålmodige! Lærredrammen in place (og troldtekt/spots og skelet rundt i hele rummet): Jeg har lavet lærredrammen 16:9, men regner med at maskere den ind til 2.35:1. Jeg ville bare ikke lukke muligheden for total IMAX :) Andre spændende facts:
Jeg har købt en masse fra Thomann - blandt andet disse til at trække bagkanaler: EPQ900 tror jeg de hedder. Synes jeg har brugt nok penge, så valgte nogle billige der kunne levere fin effekt. Jeg har en sketchup liggende af hvordan jeg gerne vil have rummet til at se ud i sidste ende. Kan poste det ved lejlighed. Men glæder mig godt nok til at være færdig nu - har ikke set film på andet end et crappy 32" siden oktober nu :(
|
||
Besvar | Side <1 80818283> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |