|
Motor lærred vs manuelt? De ekstra penge værd? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Stephan A
Bruger Oprettet: 03-Januar-2008 Status: Offline Point: 176 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-April-2018 kl. 10:04 |
|
Hej Recordere
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er en nødvendighed - eller tilnærmelsesvis, at have motor på lærred. Funktionen tiltaler mig naturligvis, men hvis man tager udgangspunkt i et Grandview Fantasy 100", så koster det i den manuelle version cirka 1.450 kr., hvor det med motor koster cirka 3.300 kr. For mig virker næsten 2.000 kr. som en stor forskel, men jeg ved naturligvis ikke hvor meget det giver i forhold til når man skal bruge det? Handler det i bund og grund blot om man selv skal trække ned eller ej, eller er der også et aspekt i, at en elektrisk skærm stopper hvor den skal til projektorindstillingen hver gang, hvor det kan være mere bøvlet med en manuel skærm? |
||
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv fastramme lærred. Det du skal afgøre er om du vil rulle lærred ned manuelt, lidt mere arbejde eller om du vil have det med motor.
|
||
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 648 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du har planer om at bruge den meget så tror jeg du vil fortryde hvis du ikke har en med motor. Jeg er i hvert fald meget glad for at jeg har det
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kun motor. Du bliver træt af det andet.
Lærredet kodes til at køre korrekt hver gang. Bare husk at de billige lærreder nemt folder |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er grunden til at du skal have et lærred? Min baggrund er byggeteknisk, hvorfor jeg pudsede baggrunden i cementmørtel og behandlede efterfølgende med en cementmaling. Det var imponerende og efter min mening af højere kvalitet som baggrund.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1674 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange har et TV på samme plads som lærredet dækker for. Ellers enig. Man kan sagtens male væggen med mat hvid og få et rigtig godt resultat. Efter min erfaring også bedre end et normalt rullelærred.
|
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok og tak for vores svaret. Det er en naturlig forklaring. At behandle væggen koster tilmed ikke mange kroner.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fravalgte motor.
Det er sikkert fascinerende og sjovt at se lærredet rulle ned/op, men mon ikke det aftager ret hurtigt? Med mindre man har så svære problemer med sit legeme at det besværliggør at bruge lærredet, er det ikke pengene værd. Mit lærred stopper det samme/korrekte sted hver gang, men om der er forskel på dette, ved jeg ikke. Redigeret af kaizer - 08-April-2018 kl. 06:48 |
||
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Motoriseret her. Min er 12v triggered så når jeg tænder projektor fiser den selv ned og når projekter slukker så ruller den selv op. Dejlig lille ting synes jeg
|
||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
Stephan A
Funktioner
Tak(0)
|
|
Grunden til at jeg ikke vælger et fastramme er, at jeg har et fjernsyn til hverdagskiggeriet, og lærredet skal køre ned foran når projektoren skal bruges. Ellers havde jeg også selv kastet mig ud i et DIY fastramme eller lign. :)
|
||
Stephan A
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilket lærred har du?
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener det er et Lissau C75. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |