recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD C275BEE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD C275BEE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD C275BEE
    Sendt: 11-Februar-2014 kl. 10:50
Hej

Ville lige høre jeres mening om dette.
Jeg har et par Lektor 8 som jeg bruger til front i et 7.1 opsætning.
Hele opsætningen kan ses i min bio tråd. se signatur.
De spiller skam ganske fint med min Yamaha reciever ( RX 767 )
Jeg synes bare der mangler noget. Er svært og forklare men er vel en form for effektiv power.
Jeg har tidlige fået og vide at min reciever nok er i under kanten til mine højtalere.
Derfor har jeg set på denne NAD
http://www.hifiklubben.dk/Products/nad-c275bee-effektforstarker-27693/
Tænkte på at bruge den til mine fronter.
Om det er overkill eller den rigtige vej og gå ved jeg ikke helt. Har ikke arbejdet med effektblokke før.
Hvad er jeres mening.
Er det en ok løsning ? eller ville i gå en anden vej
Til top
JanV. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2013
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanV. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 11:36
Der er ikke noget der hedder overkill når det kommer til effekt. 
Jeg har selv for nylig fået en NAD C272 på mit system og det er virkelig noget der kan høres, så hvis du har råd og lyst, så køb!
Mit system er:
Onkyo 717
B&W 683
og nu NAD C272 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 14:24
Tillad mig at reklamere for denne:

Annoncen

Har kun brugt den til at drive 2 passive subs med 2*8" enheder i, det virker.

Redigeret af ridderdk - 11-Februar-2014 kl. 14:36
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 14:32
link virker desværre ikke
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 14:36
fixed
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 10:17
Ikke andre der har en mening ? :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 16:34
Hvad vil du høre?
 
Selvfølgelig kan man optimere.
 
Spørgsmålet er om du synes det er pengene værd.
 
Lån noget med hjem og lad det komme an på en prøve.SmileSmileSmile
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:03
Det en fremragende effekt til små penge
Den har ikke det der mudret og lukket lyd som mange siger NAD har... Mest folk der har hørt en effekt fra 80" fra nad og så ikke turde høre på en igen for der fandme sket noget siden sidst

Jeg sidder selv og tænker på og købe en C275BEE men sidder dov også og er på jagt efter en Lyngdorf SDA2175 da jeg synes den er bedre og får mere power og lyd for pengende.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:18
SDA2175 er langt bedre end C275. Har selv haft begge på prøve på mine Lektor 8, og C275 har ikke nok styr på deres 8" basser. Selv min surround receiver (Pio LX75) gjorde det bedre end C275. Har også set andre droppe og sælge deres C272/C275'ere efter køb af større receiver. De har bare ikke den power man forventer.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:30
Thomas.

Jeg har svært ved at tag det du skriver seriøst med at en C275BEE ikke har power nok til et sæt Lektor 8
Det kan ikke passe når en C375BEE tidliger i min lokale hfk uden problemer trækket et sæt lektor 8 og mentor 6 uden problemer selv ved høj lydstyrke...

Selv et sæt B&W 803 Diamond
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 23:27
Det kan sagtens spille højt uden forvrængning, på SDA2175 kommer der bare meget mere hug/smæk på bassen. På C275 er bassen mudret og monoton, og man "mærker" slet ikke bassen på samme måde. Der er ingen grund til og forsvare den blikdåse, C275 er ikke pengene værd! Så hellere nappe en Emotiva XPA-3, koster næsten det samme, har en ekstra udgang til center, væsentlig kratigere, og flottere og kigge på.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det kan sagtens spille højt uden forvrængning, på SDA2175 kommer der bare meget mere hug/smæk på bassen. På C275 er bassen mudret og monoton, og man "mærker" slet ikke bassen på samme måde. Der er ingen grund til og forsvare den blikdåse, C275 er ikke pengene værd! Så hellere nappe en Emotiva XPA-3, koster næsten det samme, har en ekstra udgang til center, væsentlig kratigere, og flottere og kigge på.

Jeg vil give dig fuldstændig ret.

Jeg vil gå så langt som at sige at det bliver minimalt hvad forskel det vil gøre at sætte sådan en C275 på.
NADs forstærkere er bare ikke så gode i bassen.

Selv en ældre NAD 2600A er bedre i bassen end de nyere.

Skal det være en NAD mener jeg at man skal op i en NAD 218  før det kan svare sig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu