|
Nyt projekt |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 09:04 | ||
Folks definition af "semigod" er forskellig. Jeg vil anbefale at få set en billig og en god løsning, før du investerer. Mange af dem der siger at de har fantastisk billede på deres billige setups, ved ganske enkelt ikke hvad de går glip af. Redigeret af Otto J - 28-Januar-2011 kl. 09:05 |
|||
scantek
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 09:12 | ||
Er ret tændt på en Epson TW3200 og et tension lærred fra http://www.hivilux.de
Med ophæng osv. ender jeg på ca. 13k for det hele. Det er lidt over mit budget, men er jeres mening ikke at jeg med et sådant setup får en ok hjemmebio oplevelse ?
@ Otto
Ved du hvor jeg har mulighed for en sådan "sammenligning"
/michael
|
|||
Jens Thomsen
Bruger Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 11:13 | ||
Jeg har kun hørt godt om TW3200 og går faktisk og overvejer at anskaffe mig en selv om en måneds tid eller to. Det er klart, at du nemt kan finde projektorer, der er bedre, hvis du vil betale for det. Man får sådan nogenlunde, hvad man betaler for. TW3200 lader dog til at være det bedste bud på en LCD-projektor til under 10.000 kr. pt.
Jeg har selv fået anbefalet Mitsubishi HC4000 som et lidt dyrere alternativ. Men mine øjne er ikke så glade for DLP-projektorer, så jeg holder mig nok til TW3200'eren.
|
|||
scantek
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 20:47 | ||
Valget er taget : Det bliver en Epson TW3200 - Ærgeligt at der ikke er nogen der har den på lager :/
Lærredet bliver umiddelbart et Hivilux 106" TX Motor Tension lærred.
Er der nogen der kan fortælle hvilket ophæng der kan anbefales til projektoren ? Den skal helst sidde meget tæt på loftet da vi kun har 240cm fra loft til gulv.
/michael
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 21:09 | ||
Ingen steder. Eller rettere, mig bekendt er der ingen der har både noget billigt, og noget rigtigt godt. De fleste forhandlere satser på enten det ene eller det andet. Men hvis man har brug for at lave en A/B sammenligning, for at kunne se at man får mere i det dyre setup, så er det vel svaret på om det er pengene værd.
|
|||
scantek
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 05:34 | ||
Så er lærredet bestilt - Et 106" Tab Tension TX fra Hivilux. Blev ca. 5500.- incl. forsendelse. Nu venter jeg bare på at Der kommer en Epsn TW3200 hjem.
Nogen der kan anbefale et loftbeslag som får den HELT op under loftet ? Gerne i hvidt.
/michael
|
|||
Mercu
Super bruger Oprettet: 01-Marts-2010 Status: Offline Point: 357 |
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 21:04 | ||
Jeg synes egentligt det er interessant det som du skriver! - Jeg ved godt du er "ekspert" på området og betvivler ikke dine evner! MEN, jeg er helt enig i man ved at bruge 20k får en bedre projekter til 10k og ved at bruge 30k får en bedre projekter end en til 20k! Men det er jo igen skruen uden ende! Man kan ALTID købe noget som er bedre! For langt de fleste herinde (ja hvis ikke alle) vil valg af udstyr altid være et trade-off! Bruger jeg 20k på projektor skal jeg muligvis "nøjes" med campingferie i Løkken fremfor at dykke med delfiner i Californien! Men derudover vil valget af projektor jo også være baseret på behov og brug. Hvis behovet er en hjemme bio, hvor man 1-2 gange om måneden kan samle familie og venner til en omgang film eller spil, er der så nogen ide i at bruge 20k her og nu frem for 10k? Projektorer bliver rimelig hurtigt forældede så med begrænset behov er det måske bedre at købe en til 10k nu og skifte den ud om 3 år til en anden til 10k? Fremfor at købe en her og nu til 20k som du IKKE skifter ud?!
Til den tid er der alligevel noget som er billigere og bedre! Øger det bedre billede glæden? Ja det gør det jo selvfølgeligt, men hvis man ikke er "nørd" og egentligt bare vil have oplevelsen af det store lærred, ja så tror jeg den projektor til 10k er mere end fin. |
|||
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT |
|||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 21:44 | ||
Egentligt synes jeg også det er interessant at du besvarer det på den måde. Hvis man sammenligner niveauet på Scantek's setup, med den pris han vil give for projektor, så ser det ud som om det lige er et pausenummer eller noget. Derudover er der en tråd, der beskæftiger sig med hvorvidt "man" køber forstærker e.lign. uden at have hørt på produkterne først. Jeg ser dette som helt tilsvarende - tilsyneladende er der nu valgt en projektor, uden at der er set på den! Håber den er tilfredsstillende. Rigtig god fornøjelse med det store billede. Mvh FNørd - ja, måske nok nørd, eller nørd-wannabe; men jeg ser og lytter inden køb :D til gengæld køber jeg ikke lodsedler.
|
|||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 21:51 | ||
Men godt jeg selv var ude og se på projektor, jeg kan nemlig se regnbuer på 1 chip modellerne.
|
|||
SVP03
|
|||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 21:54 | ||
Ja, det kræver noget at forfølge et mål; MEN bare at tage en anbefaling fra "en eller anden" om at sådan og sådan er det. Mht. 1 chip dlp, så er de vist vidt forskellige - og en del mener at når de har set regnbuer en gang, så er løbet kørt for den teknologi. Der er forskel på single-chip og single-chip :) Ligesom der er forskel på andre projektorer. Redigeret af FNørd - 30-Januar-2011 kl. 21:56 |
|||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 21:58 | ||
|
|||
SVP03
|
|||
scantek
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 22:03 | ||
Hej Jeg ville virkelig gerne se Epson'en i funktion, men har ikke fundet et sted der har den til demo endnu. Har dog været rundt og se ALT hvad jeg kunne finde hos hifiklubben, computercity osv. der har projektorer opsat.
Samtidig har jeg læst rigtigt meget om den på bla. Recordere, AV science forum osv.
Er enig i at man ikke bare bør tage en enkelt persons ord for gode varer og vælge ud fra det. Men når SÅ mange mennesker og tests / reviews giver thumbs up for den, mener jeg at jeg ikke går helt galt i byen med den.
Ville iøvrigt rigtigt gerne købe projektor og lærrede der "matchede" resten af mit udstyr noget mere, men efter småbørn og hus er kommet til, er budgettet bare ikke til det. Alternativt får jeg SLET ikke nogen projektor - valget er nemt som jeg ser det :) Redigeret af scantek - 30-Januar-2011 kl. 22:06 |
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |