recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 4: THIEF til next-gen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Playstation 4: THIEF til next-gen

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Playstation 4: THIEF til next-gen
    Sendt: 16-Januar-2013 kl. 21:24
Jeg tager det lige som jeg husker det, så sig til hvis jeg mangler noget:

SPIL:


  • Killzone: Shadow Fall. 
  • Infamous: Second Son.
  • Drive Club.
  • Watch Dogs.
  • Diablo 3.
  • Final Fantasy Agnis (det fra E3)

  • Final Fantasy *nyt FF* (blev kun nævnt).
  • Destiny.
  • Deep Down.
  • Knack.

KONSOLLEN:

Der var ingen billeder af konsollen. Jeg finder et billede af kontrolleren når det er muligt. 
Jeg fulgte ikke ordenligt med i starten, så fyld gerne ind hvor der mangler.

  • 8GB GDDR5 ram (!).
  • Almindelige computer-komponeneter - gør det nemt for udviklere.
  • Gaikai = streaming tjeneste.
  • Gaikai til alle spil på PSN (?!).
  • Gaikai -> bagudkompabilitet i fremtiden.
  • Upload/share videoklip fra de spil du spiller.
  • Hjælp venner ved at overtage deres kontroller online.
  • Playstation Move.
  • Se dine venner spille med webcam (?).


Jimmy Fallon show hvor controlleren bliver kort fremvist










via alr1ght






additional camera utility to sense depth



Redigeret af SteffenD89 - 05-Marts-2013 kl. 17:31
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 00:47
Jeg forventer mig en ny fanboy-krig mellem Xbox og PS ejere.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 08:53
Så lidt som jeg har brugt min ps3 og så skuffetsom jeg egentligt er over gt5 så tvivler jeg på, at jeg får købt en 4.

Der skal ske en større forandring af, hvad ps kan udnyttes til ud over spil før end jeg kaster pengene efter den, ihvertfald i mens det er en ny maskine!
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg forventer mig en ny fanboy-krig mellem Xbox og PS ejere.


Big smile
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 09:16
Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:

  • Bagud kompatibilitet hele vejen tilbage til ps1.
  • Opdateret Cell processor for ikke at besværliggøre bagud kompatibiliteten.
  • 16GB Ram for at opnå en Livs cyklus på 10 år eller mere
  • Minimum loading tid
  • Forbedret kerne features - XMB, Browser, PSStore, Cross game chat "alla skype" mv.
  • Integrerer move delen direkte i controlleren, så man ikke skal købe separate controllere.
  • Blu-Ray XL x16 "speed" slot in Drev med understøttelse for min 4 lags for min 100GB kapacitet. 
  • HDMI version 2 / HDBaseT og 4k opløsning.
  • Intuitiv Dev Kit, så alle udviklere hurtigt kan udnytte den.
  • SPIL, SPIL og Atter SPIL. Gerne mange nye IP'er, jeg synes der har været mange Sequels i denne generation. Jeg vil dog gerne have Uncharted, God Of War, GT og mange andre eksklusive titler med.
  • Alternative pris modeller. f.eks. hvor man binder sig til et ps+ abonnement for, at købe hardwaren billigere.


Redigeret af Kenzo85 - 17-Januar-2013 kl. 09:17
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:[...]
 
Du glemte den skulle kunne lave kaffe.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:[...]
 
Du glemte den skulle kunne lave kaffe.
Det er ikke vigtigtWink Det har jeg en senseo til LOL
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 02:02
Specs:
  • CPU: Eight-core AMD processor running at 1.6GHz
  • Graphics core: Radeon HD hardware, 18 compute units at 800MHz
  • Additional hardware: GPU-like Compute module, some resources reserved by the OS
  • System-on-chip codename: Liverpool
  • Memory: 4GB GDDR5, 512MB reserved by the OS


Fra hvad jeg kan forstå svarer et HD 7970M til noget der ligger imellem HD 7850 og HD 7870 - men da det er et lukket system vil det yde bedre (?!). 
Uanset hvad er det efter min mening et helt okay grafikkort. Det er ikke high-end efter 2012/2013 standarder, men smækker du sådan et grafikkort i en computer vil du kunne tæve langt de fleste nye spil med højeste indstillinger. Det kan jeg i hvert fald med mit GTX 580 og så vidt jeg forstår er HD 7870 mere eller mindre ligeså godt det.
Dog kan jeg også forstå at der sagtens ville kunne være modificeringer til grafikkortet.

Ud af de 4GB GDDR5 ram vil 512MB gå til OS. Det siger mig ikke så meget, men folk på Neogaf er optimistiske og ifølge dem er det nogle motherf**king hurtige ram. 

Derudover skulle konsollen også være nemmere lave spil til, end f.eks. PS3 har været, så forhåbentlig giver det ikke third parties så meget hovedpine..

Alt i alt tror jeg at langt de fleste af os vil være tilfredse. Nej det er ikke en monster-konsol - den vil ikke kunne slå high-end gaming computere med grafikkort til 3000kr+ - men en stor opgradering, det er det helt bestemt.

Pris? Tjah, hvem ved? Neogaf siger at $400 passer meget godt (som det før var rygtes). Personligt tror jeg at en pris på $400-450 er en realitet. Det vil nok omregnet være ca. 3000-3500kr.

Hvis i vil læse mere så har jeg linket til selve artiklen og debaten på Neogaf.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 12:32
Selvfølgelig vil den ikke kunne hamle op med gamer-pc'ere, hvor grafikkortet alene koster det samme som en hel PS4.. det er logik for burhøns. Forcen ved spillekonsoller har hele tiden været at spillene bliver skræddersyet og optimeret til hardwaren. I sidste ende synes jeg det giver mange fordele i sidste ende.

Det er lidt ligesom da Top Gear sammenlignede en BMW M5 og en Porche 911 på Isle of Man. M5'eren havde over 100 heste mere, men den tabte pga. Porschen kunne gøre brug af kræfterne bedre.


Jeg vil dog mene prisen er yderst optimistisk. PS2 kostede 4000 ved lanceringen og PS3 kostede 6000... Jeg kan ikke huske hvad PS1 kostede i 1995 for der var jeg lige begyndt i 2. klasse og gamede stadig SNES.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Selvfølgelig vil den ikke kunne hamle op med gamer-pc'ere, hvor grafikkortet alene koster det samme som en hel PS4.. det er logik for burhøns. Forcen ved spillekonsoller har hele tiden været at spillene bliver skræddersyet og optimeret til hardwaren. I sidste ende synes jeg det giver mange fordele i sidste ende.

Det er lidt ligesom da Top Gear sammenlignede en BMW M5 og en Porche 911 på Isle of Man. M5'eren havde over 100 heste mere, men den tabte pga. Porschen kunne gøre brug af kræfterne bedre.


Jeg vil dog mene prisen er yderst optimistisk. PS2 kostede 4000 ved lanceringen og PS3 kostede 6000... Jeg kan ikke huske hvad PS1 kostede i 1995 for der var jeg lige begyndt i 2. klasse og gamede stadig SNES.


Ang. ydelse:  tro mig, der er folk der per automatik vil tro at en ny konsol fra sony da selvfølgelig kan hamle op med en high-end gaming pc.  Det vil den naturligvis aldrig og det har aldrig været hensigten. :)

Ang. prisen: Du kan ikke bare sige "sådan har det før i tiden været.." når der er alt for mange faktorer. Lad mig lige nævne det jeg kan komme i tanke om:

  • Den nye PS4 vil ikke, så vidt jeg ved, udkomme med et nyt format. Det vil stadigvæk være bluray. Hvor DVD var noget helt nyt dengang Playstation 2 udkom og bluray med PS3.


  • Playstation 3 var et premium produkt med et overflødighedshårn af gøgl og fjoller. Der var alt for mange USB-porte, kort-læser(e) og sixaxis til kontrolleren. Desuden kom konsollen med 40/60/80GB HDD (kontra 20GB ved Xbox 360), Wifi og deres kontrollere kunne oplade via USB og ikke med batterier (som xbox) Meget af det er fint nok, men dengang var det nyt og dyrt. Det er alt sammen nu standard og ikke så dyrt.


  • Både PS2 og PS3 var nogle komplicerede maskiner og har været noget Sony selv har lavet (?! er ikke helt sikker), hvor den nye PS4 ser ud til at være lidt mere .. "almindelig". 


  • Sony er ikke længere kongen af spilindustrien. Faktisk er de faldet ret meget de seneste år, generelt set. Men ift. konsolmarkedet har de mistet en stor andel til Microsoft og Nintendo er kommer på banen igen (eller dvs nu må vi se med deres Wii U der indtil videre ikke er hittet man skulle tro). Ordet "Brand Loyality" betyder ikke det samme mere.


  • Finanskrisen. Ja det er måske et lidt slidt udtryk efterhånden og ja, jeg er godt klar over at folk stadigvæk køber luksusprodukter som Ipad og Iphones og faktisk jævnligt skifter, men se det ovenstående og du vil forstå at Sony ikke længere besidder samme magt. De laver muligvis premiumprodukter, men i modsætning til Apples produkter har det ikke helt samme effekt og folk er blevet mere påpasselige. Sony kan ikke tillade sig at komme ud på scenen endnu igen og sige "599 US Dollars". De har før i tiden været yderst arrogante og sagde f.eks. at med PS3 ville man gerne have to arbejde for at få råd til konsollen (no bullshit). De har altså bare ikke den magt længere og det har vi også set med deres PS Vita, som også kan kaldes for et premiumprodukt, sammenlignet med 3DS.

Jeg tager måske fejl og ja, måske er 3000-3500kr for lavt, men 6000kr? Så har de allerede tabt. Jeg håber og tror på at, på trods af deres stædighed, har de rent faktisk lært en ting eller to de sidste 7-8 år. Konsollen er forhåbentlig ikke fyldt med alle muligt "unødvendigt", men derimod lavet til det der var meningen - en konsol man først og fremmest kan spille på. De skal ikke længere tænke på et nyt format, wifi (som nu er standard) og harddiske er billige. Alle de ting skulle gerne være på plads.

Dog vil jeg lige til sidst sige, at det ville ikke undre mig at se to variationer. Jeg har hørt noget om at Sony ville sørge for at deres kamera (vel det til PS Move) følger med. Måske laver de en "skrabet" udgave som bare indeholder en kontroller og konsollen til måske max $450. Og en premium udgave hvor man få kamera, headset og kontroller samt konsol med, evt en større harddisk til en merpris. Men dunno.

Alt kan ske, men jeg er næsten sikker på at Sony vil yde større modstand til Microsoft den her gang. De vil være konkurrencedygtige med pris, spil og udgive konsollen i samme tidsrum og ikke et helt år efter, som de gjorde sidste gang.

Men nu må vi se.. Det virker dog til at den nye PS4 vil være en konsol der er lavet med henblik på det en konsol nu er.. spille spil, hvor den ny box godt kunne tyde på at blive en mere integreret del af stuen (masser af apps, film, musik og lign. "non-gaming" features).

Smile

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:43
Beklager min monsterbesked Clown
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 16:09
Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu