recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Hivilux lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med Hivilux lærred

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 08:27
Og for the record, som en anden vist har nævnt, screenshots viser ikke nødvendigvis et retvisende billede af oplevelsen i virkeligheden, kameraet kan både skjule og fremhæve issues, samt skabe sine egne. Screenshots skal derfor betragtes som illusioner af problemerne, ikke som fuldstændigt retvisende billeder af hvordan det opleves i praksis. Bare for at det er skåret ud i pap...
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 09:46
Prøvede i går at vaske lærredet i sæbevand, men det havde ingen effekt, "pletterne" er der stadig.

Skal jeg bruge noget stærkere eller vil det alligevel intet hjælpe ? 
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 09:56
Da jeg stod og vaskede på lærredet i går, lod jeg også mærke til, at der overhovedet ingen struktur var i lærredet. Overfladen mindede mest af alt en voksdug.. 
Helt plan, skinnende overflade med med et drys glimmer = vejen til det perfekte billed !
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 10:02
har man så været heldig? jeg har et 92" lærred Hivilux tab, en mate har en 120 eller 130 kan ikke huske, og har fået 2 venner til at købe... ikke fordi det er super lærred, men fordi det er godt bang for the bucks, og tabtension var vigtigt.

Men jeg har ikke set det issue nogle steder, og jeg er PEDANTISK når det kommer til sådan noget (tror min kone er ved at blive sindssyg over det)

det billede der er vedhæftet af glimmer og hotspotting det er godt nok ekstremt, tror jeg ville have smidt det lærred i skraldespanden eller byttet det.

Med hensyn til at vaske lærred, så havde jeg en myg der var røget med i oprul..

Jeg tog først og forsøgte at tage det med tør klud, af frugt for at skabe en ændring i overfladen, dernæst lidt neutral væske, intet at se, så man kan godt vaske det af.. tror bare ikke man skal skrubbe. eller bruge kræfter...
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

har man så været heldig? jeg har et 92" lærred Hivilux tab, en mate har en 120 eller 130 kan ikke huske, og har fået 2 venner til at købe... ikke fordi det er super lærred, men fordi det er godt bang for the bucks, og tabtension var vigtigt.

Men jeg har ikke set det issue nogle steder, og jeg er PEDANTISK når det kommer til sådan noget (tror min kone er ved at blive sindssyg over det)

det billede der er vedhæftet af glimmer og hotspotting det er godt nok ekstremt, tror jeg ville have smidt det lærred i skraldespanden eller byttet det.

Med hensyn til at vaske lærred, så havde jeg en myg der var røget med i oprul..

Jeg tog først og forsøgte at tage det med tør klud, af frugt for at skabe en ændring i overfladen, dernæst lidt neutral væske, intet at se, så man kan godt vaske det af.. tror bare ikke man skal skrubbe. eller bruge kræfter...
Godt at høre..
Kan heller ikke forstå han kan sælge disse lærreder hvis de alle er ligeså dårlige som min..
Min knap så hvide væg er langt bedre end dette lærred !!
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 13:31
De billeder ser godt nok forfærdelige ud... Billige kinøjser modeller...
Er der større chance for hotspotting, hvis der er tale om et lærred med indbygget gain/eks. studiotek 130?

Der blev tidligere nævnt noget omkring AT lærreder, og moiré. Hvad betyder det så?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 14:56
Har også et 106" tab tension fra Hivilux, uden nogen af de nævnte skavanker.

Du har åbenbart fået en mandagsmodel :(
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Er der større chance for hotspotting, hvis der er tale om et lærred med indbygget gain/eks. studiotek 130?

Det er ikke et spørgsmål om "chance". Højt gain = hotspotting (når jeg siger "højt gain", så mener jeg ikke det samlede gain-værdi, men dét at have noget direktivitet i lærredet, for at øge lysstyrken i forhold til backing materialet - du kan godt have indbygget gain på en mørk backing, og så ende med totalt gain under 1). ST130 rammer en balance hvor hotspottingen normalt, med den rigtige kigge-afstand, netop ikke er synlig i praksis. Men i princippet er den der. Firehawk har synlig gain, til sammenligning.

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Der blev tidligere nævnt noget omkring AT lærreder, og moiré. Hvad betyder det så?

Moiré er et interferens-mønster der opstår mellem pixels'ne og hullerne i et AT lærred.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu