recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 vs xbox360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 vs xbox360

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 18:00
Nu var den del af mit indlæg, vedr opløsning, ikke ment ang. Wii. Det var xbox og ps... Og selvfølgelig kan der ses forskel på 480 og 720 - det argumenterer jeg ikke for.

Og wii understøtter progressiv...

Jeg tror nu godt man vil være i stand til at lave et HDMI stik til multi out stikket... hvorfor skulle man ikke kunne det. Når der i forvejen er mulighed for et hav af forskellige stik, skulle HDMI ver også være muligt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 18:03
Er du sikker på at progressiv er bekræftet til den europæiske Wii? Det er noget andet at den har det i USA og Japan...

Og eftersom videoudgangen på X360 er analog, så kan HDMI ikke lade sig gøre uden en eller anden form for 'ombygning'.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 09:28
Jeg havde også en 360er, den larmede alt alt for meget. Men interfaced
var rigtigt fedt.

Jeg har forudbestilt en ps3, samt bestilt 2 spil. Når man køber en ps3 får
man GRATIS 10 baner med af det nye Grand Turismo HD og der kan man
virkelig se hvad ps3 kan håndtere, det er helt åndsvagt så godt det ser
ud.. Man er virkelig i tvivl om det er animation eller...

Prøv at gå ind på cdon.com og se hvilke spil de har til ps3, der er 5 sider..

Prisen på ps3 er heller ikke specielt dyr, ikke når man tænker på den har
blu-ray, wifi og opladelige controllers via usb.

En xbox360 ville koste mere hvis du skulle købe wifi tilbehør, hd-dvd
extern og en oplader til controlleren. Samt 40GB harddiske mere..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 10:52
Jeg er ikke uenig med dig i, at PS3'en ikke er vanvittigt dyr, alt taget i betragtning, men andre folk stejler jo fordi at man netop bliver 'tvunget' til at betale for BR og så videre. Med min voksende film-entusiasme kan jeg dog for alt i verden ikke se, hvorfor man ikke vil have en Blu-Ray afspiller...

Redigeret af Naiera - 22-Januar-2007 kl. 11:36
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ikke uenig med dig i, at PS3'en ikke er vanvittigt
dyr, alt taget i betragtning, men andre folk stejler jo fordi at man netop
bliver 'tvunget' til at betale for BR og så videre. Med mine voksende film-
entusiasme kan jeg dog for alt i verden ikke se, hvorfor man ikke vil have
en Blu-Ray afspiller...


Ja lge præcis. Men de bliver nød til at tænke over at fremtidige spil
kommer til at fylde mere og mere plads. Og hvis man har set screen shots
fra Grand Turismo HD kan man godt forstå det. Godt nok kommer spillet
først i slutningen af året. Men demoen skulle efter ps3.dk indeholde
10baner, og så er den gratis og i ægte HD.

Jeg glæder mig.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 11:08
Nordisk film har jo en ps3 stående, de har oprettet en blog til selv samme.
Og de fortæller at den stort set ikke siger noget på trods af den store
blæser.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 11:33

I kan jo evt kikke her. der er lidt om PS3

http://www.gear-online.dk/index.php/news/video/id=11075

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 12:03

Lige et par ting:

I det nye Home Cinema Choice fra UK tester de PS3. Den får en ok score, men de tester også HD-DVD-drevet til 360eren og det vinder over PS3 i HD-afspilning. Det skyldes selvfølgelig kvalitet, men også i høj grad brugervenligheden. Altså hastighed på kapitelspring, opstart osv.

I testen får PS3 også hug for en elendig og håbløst gammeldags onlinedel i forhold til XBOXs suveræne og veludviklede LIVE.

Jeg har xbox360, men skal også have PS3. De er begge sikkert fede på hver deres måde, men jeg tror bestemt ikke den Blueray-aspiller der er i PS3eren er noget særligt. Til Marts (hvis den kommer der) vil der nok være standalone afspillere til Blueray (og HD-dvd for den sags skyld), der er langt bedre og ikke meget dyrere (5000-6000,-).

Man spiller jo heller ikke DVDer på sin PS2 vel!

Jeg tror der vil gå lang tid før PS3 begynder at vise sit værd og når den gør kan man frygte det er for sent. Der er ingen fede spil til den endnu og onlinedelen er ikke særlig god (har jeg læst).

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Til Marts (hvis den kommer der) vil der nok være standalone afspillere til Blueray (og HD-dvd for den sags skyld), der er langt bedre og ikke meget dyrere (5000-6000,-).



Blu-Ray afspillere står i 10k lige nu. De falder ikke så meget på to måneder.

I øvrigt er PS3 ret god til at afspille Blu-Ray film, i forhold til de dedikerede afspillere der er på markedet. Den eneste der skulle overgå PS3 er Pioneers, som er pænt dyr.

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Man spiller jo heller ikke DVDer på sin PS2 vel!


Hvis man ikke ser DVD på sin PS2 og heller ikke ser Blu-Ray på sin PS3, så ser man selvfølgelig heller ikke HD-DVD på sin Xbox 360! Den suværent mest larmende maskine af alle de her omtalte er i øvrigt X360'eren, hvilket i sig selv gør den meget lidt egnet til at se film med, og så har den, i modsætning til PS3'en, ikke HDMI.


Redigeret af Naiera - 22-Januar-2007 kl. 19:33
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 11:47

Samsungs BR fåes til 8000 NU hos getmore.dk.. 720p/1080i.

2-3 dages lev. Mon ikke den i de næste par måneder falder yderligere??

Det håber jeg på....!!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 19:03
Se her..... http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2345
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 11:10

Blander mig lige.......da jeg har begge i stuen! Skal lige siges at den tilhører en god ven, der lod den komme på besøg

 

XBOX vs. PS3......tjaaa, det kommer an på mange faktorer! Penge, støj, design, spil behov , film behov......

De fleste kender jo XBOX360, så lad mig starte med at nævne PS3. Den er fra USA, og kører med en ekstern strømforsyning købt i Danmark. Rygter siger, at den faktisk KAN køre med vores spænding, men der tages ingen chancer .

Tilslutning blev gjort med HDMI 720P (skal først aktiveres i menuen) til mit PIO 427XD - Min XBOX er tilsluttet med component 720P. PS3 støjer ikke som xbox360, men der er da en svag hvislen hele tiden, og luften bliver ganske varm, så den skal ikke puttes væk inde i en hylde - skal have lidt luft omkring sig. Slot-in drevet er lækkert, men ikke noget der betyder noget for mig personligt - dog larmer det ikke som på X360. Menuerne er mange, og det må være op til den enkelte om de kan lide det eller ej!! X360 menuer er lidt mere "smarte".

Min ven og jeg spillede hele weekenden, Need for Speed Carbon, Madden NFL 07 og Call of Duty 3....... det blev mest til Madden NFL 07 - Super Bowl på ZULU nærmer sig jo  Faktisk driplede vi ned i byen for at købe Madden NFL 07 til min X360, bare for sammenligningens skyld....suk 500kr. Og her kommer så den store konklusion...... vi endte med at spille på X360..... det stod super på PS3, men det var som om at grafikken og farverne var lige en tak mere "crisp" på X360. Skal så siges at de to indgange var kalibreret fuldstændigt ens.....så HDMI indgangen kunne muligvis tweakes til samme performence? En anden ting der gjorde, at vi spillede mest på X360´en, var controllerne - i hold da kæft de er trælse til PS3 - alt for små til "voksne hænder". Ens tommeltot er lam, efter et par timers spil - man skal bøje den for meget for at det passer til knapperne - på X360 ligger de, for mig, perfekt.

Har ikke testet med BlueRay, da vi ingen film havde..... men det skal anskaffes. Xbox HD-drevet leverer for mig en super kvalitet, og har nu set King Kong, Jarhead og Apollo 13 i HD, og jeg er vildt imponeret - til 1500 kroner, så er det et "must have" hvis man har X360!! Miami Vice er på vej

Angående støjen, så har jeg ingen problemer med X360 under spil, da der er fuld tryk på, men i fiæm, så kan det godt blive en kende belastende i stille pasager. Skal dog bare have et længere USB kabel, og så bliver den flyttet lidt væk.

 

Ikke mere nu

LBA75

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu