recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip - BluRay - Undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip - BluRay - Undertekster

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: Rip - BluRay - Undertekster
    Sendt: 22-Juli-2011 kl. 05:37
Kære Forum

Vi starter lige med det positive:

Har købt en Cambridge Azur 751BD - Blu-ray/DVD afspiller som understøtter DNLA. Nu kan jeg via denne afspiller direkte på TV'et udvælge de Blu-ray/DVD'er som jeg har rippet på min NAS. Og det virker bare super. Afspiller fint Blu-rays som er rippet i .mkv

Men nu til min HELT store udfordring:

1. Har vi Handbreak rippet en DVD med danske undertekster i .mkv format - det virker fint.
2. Det samme gør sig gældende når jeg ripper i .mp4 format - også her får jeg undertekster med.

MEN når jeg via f.eks. "MakeMKV" eller "DVDFab 8" forsøger at rippe Blu-rays inkl. undertekster (dansk) i .mkv format så får jeg ikke underteksterne med. Har forsøgt alle mulige indtsillinger - men det lykkes ikke.

Hjælp ..... hjælp :-)




Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 07:16
Får du heller ikke undertekster hvis du eksempelvis forsøger at afspille via VLC player på PC'en..?

hvilken type undertekst vælger du..?
forced, eller alm.?

kan tilføje at jeg har brugt MakeMKV til mine næsten 70 BluRay film, og alt spiller som det skal, inkl undertekster..


Redigeret af Blank - 22-Juli-2011 kl. 07:17
BaaaaaH
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 07:55
@ Blank

Tester du også på en Cambridge Azur 751BD ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Får du heller ikke undertekster hvis du eksempelvis forsøger at afspille via VLC player på PC'en..?

hvilken type undertekst vælger du..?
forced, eller alm.?

kan tilføje at jeg har brugt MakeMKV til mine næsten 70 BluRay film, og alt spiller som det skal, inkl undertekster..


Har lige rippet "Constantine" (Blu-ray) via MakeMKV.

Når jeg afspiller filmen via VLC media player - på min PC'er - så er der underteksten. Når jeg afspiller den via Cambridge Azur 751BD så er de der ikke.

Nu prøver jeg en ny test hvor jeg både sætter kryds ved forced og alm.
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af TR-DK TR-DK skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Får du heller ikke undertekster hvis du eksempelvis forsøger at afspille via VLC player på PC'en..?

hvilken type undertekst vælger du..?
forced, eller alm.?

kan tilføje at jeg har brugt MakeMKV til mine næsten 70 BluRay film, og alt spiller som det skal, inkl undertekster..


Har lige rippet "Constantine" (Blu-ray) via MakeMKV.

Når jeg afspiller filmen via VLC media player - på min PC'er - så er der underteksten. Når jeg afspiller den via Cambridge Azur 751BD så er de der ikke.

Nu prøver jeg en ny test hvor jeg både sætter kryds ved forced og alm.


Hm .......... har nu prøvet begge "udgaver" - kun med alm. og med begge.

Virker fint når jeg afspiller den via VLC media player - på min PC'e. Men ingen undertekster når jeg afspiller den på min Cambridge Azur 751BD.

Hm ........????????
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 11:42
fordi cambridge'en sandsynligvis ikke understøtter PGS-subtitles som er det der bruges i BD-formatet. Der er indlejrede undertekster i mp4 formatet (containeren understøtter ikke soft subs) så de vil altid blive vist. det er "standard" subs på en dvd - det burde heller ikke være noget problem. så mit gæt er at den ikke understøtter den type undertekster. - med andre ord - du skal lave dem om til noget andet. så der bliver tale om en reencode og desværre ikke bare en kopiering som du gør ved makemkv eller dvdfab.
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

fordi cambridge'en sandsynligvis ikke understøtter PGS-subtitles som er det der bruges i BD-formatet. Der er indlejrede undertekster i mp4 formatet (containeren understøtter ikke soft subs) så de vil altid blive vist. det er "standard" subs på en dvd - det burde heller ikke være noget problem. så mit gæt er at den ikke understøtter den type undertekster. - med andre ord - du skal lave dem om til noget andet. så der bliver tale om en reencode og desværre ikke bare en kopiering som du gør ved makemkv eller dvdfab.


Har lige lavet en anden test. Via DVDFab 8 rippet i mkv(h264 + ac3) og med funktionen "direct render to video" så virker det på cambridge'en - næsten, en del af underteksterne "falder" under den nederst "kant" på TV'et. Så det er jo ikke lige sagen :-(
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:47
Jeg var lige på nippet til at oprette samme tråd som dig.

Bruger også DVDFab 8 og MakeMKV.

Bruger en AC Ryan PlayOn HD mini 2 som afspiller fra NAS. Kører fuldstændig glidende og synkront.

Men som dig har jeg også haft problemer med undertekster på .mkv-filerne.

Når jeg bruger DVDFab (Blu-Ray Ripper) bliver der sammen med .mkv-filen lavet en .idx-fil og en .sub-fil.
Det virker faktisk nogen gange. Det er dog ikke altid at de danske tekster kommer med, selv om de er krydset af.

Ved MakeMKV bliver det hele (billede og undertekst) åbenbart samlet i én fil (ingen idx-, eller sub-filer).
Her har jeg (endnu) ikke fået det til at virke.

Jeg har prøvet at lave BD-iso, med AnyDVD. Men filerne fylder 45-50 GB, og jeg gider ikke have alt ekstramaterialet, så jeg vil meget gerne have .mkv-filer.

Ved DVD virker det fint, her laver jeg dog .iso i stedet for.

Fandt denne gamle tråd, hvor problemet er det samme:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92899&KW=mkv+ingen+undertekster&PN=1&title=undertekster-p-mkv-filer
/zemo/
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 11:38
Overvejer om jeg ikke skulle købe en Dune HD Smart D1 - hvad jeg har læst burde der ikke være samme problem med .mkv og undertitler.

Er der nogen som har erfaringer hermed?

THX Wink
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 03:03
Ved ikke med Dune HD smart D1, men har selv en Dune HD max og den spiser alt jeg kaster efter den.... med HD lys, undertekster mm
 
Dejlig maskine, som jeg endvidere kører Zappiti på,, for lidt ekstra eyecandy
 
Dune produkter kan klart anbefales
 
 
Mvh
LBA75
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Ved ikke med Dune HD smart D1, men har selv en Dune HD max og den spiser alt jeg kaster efter den.... med HD lys, undertekster mm
 
Dejlig maskine, som jeg endvidere kører Zappiti på,, for lidt ekstra eyecandy
 
Dune produkter kan klart anbefales
 
 
Mvh
LBA75


Lyder spændende med Zappiti. Kan man "køre" dette fra en QNAP NAS?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 17:25
Zappiti ligger vel blot på afspilleren som et ikon på forsiden. Hvis man gerne vil have sin BD ud i ISO format, M2TS eller BDMV så kan det klares med AnyDVD HD sammen med clown_Bd. Her kan man sortere ekstramateriale fra og får PGS subs, som måske vil virke når det nu ikke går med mkv. Min Mede8er har samme problem, hvor det hjælper at rippe til BDMV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu