recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOLGT: Pioneer LX-5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOLGT: Pioneer LX-5090H

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7

Og jeg fik ikke skiftet panelet fordi det var istykker, men fordi jeg kunne få det skiftet på garantien pga en enkelt pixelfejl. Der er sgu en forskel til de eksempler vi har set hvor der kommer striber efter 2 år


Åh, hvor kan det dog være belastende at høre på du skal snakke dit tv op. Alle elektonikprodukter er egnet til at køre 24/7 sålænge de kan komme af med varmen. Det kan et 5090 sagtens. Jeg har selv haft det. Det var et klasse-tv lavet med gode komponenter. At KRP-serien skulle være SÅ meget bedre et vist bare en Randers-historie.


Pioneer var "the shit" tilbage i 2008. De er overgået for år tilbage og den eneste grund til at de stadig kan sælges er fordi nogle er romantiske omkring tiden de havde deres storhedstid.

Hvem skulle ellers snakke det op? Jeg ved hvad jeg har købt i 2010 og det er hverken en Aarhus- eller Randers historie at der er bedre komponenter i et KRP. Hvorfor skulle de lave to identiske TV i samme årgang, hvis ikke det var fordi der blev kræset mere for det ene end det andet? Du kan bide spids på at Pioneer lavede deres livs bedste TV, da det var det sidste!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 16:59
Hvis du er så overbevist, så sæt det dog til salg og tilbyd at der garanti på indtil det er 10 år gammelt. :-)
Det hjælper jo nok på salget.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Hvis du er så overbevist, så sæt det dog til salg og tilbyd at der garanti på indtil det er 10 år gammelt. :-)
Det hjælper jo nok på salget.
 

Uden tvivl
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der ER forskel på et 5090 og et KRP i indmaden. Det eneste de har tilfælles er panelet. Komponenterne i KRP modellen er mere robuste og beregnet til at køre 24/7


Har du et link der kan understøtte dine påstande?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 21:15
@Klaus,

Jeg har intet link, men jeg kan oplyse, iflg. Pioneer ved KRP500/600 seriens fremkomst for længe siden, var serien tiltænkt og designet til f.eks. udstillingstande, mødelokaler o.lign. Derfor har KRP 500 f.esk. 4 HDMI indgange, ingen analoge tilslutninger, og ingen højtaler og tuner (man forudsatte tilslutning til andet lydsystem). Ved samme moment blev visse dele af komponenter (forstærket) pga. brugsområdet. Jeg kan ikke længere huske hvilke komponenter.

Om du tror på mig - dit eget problemSmile


Redigeret af Hother - 15-November-2016 kl. 21:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 21:54
KRP-500M  er en monitor - korrekt - men 500A har det hele...
http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/

I følge ovenstående har KRP-500M (monitor udgaven)
2 HDMI indgange
Komponent
S-video
Analog stereo udgange
LAN
DVI

KRP-500A har den eksterne boks som også 436 havde, men den har også indbyggede tunere (både -T og -S).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 22:13
Der er en gl tråd fra lanceringen af 9.gen Pioneer. Den beskriver forskelle, ikke i hardware, men i performance og buzz.
http://forum.recordere.dk/lx-5090h-vs-krp-500-a_topic60473_page1.html

Jeg har min viden fra en samtale med en fagperson ifm skift af panel på mit KRP500M. Jeg spurgte hvilket panel jeg fik, om det var magen til det der sad i. Ja det gør du, for panelet er det samme på alle 9G. Det er indmaden, billedmotoreren der er bedre i et KRP.
https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

KRP-500M  er en monitor - korrekt - men 500A har det hele...
http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/

I følge ovenstående har KRP-500M (monitor udgaven)
2 HDMI indgange
Komponent
S-video
Analog stereo udgange
LAN
DVI

KRP-500A har den eksterne boks som også 436 havde, men den har også indbyggede tunere (både -T og -S).

Klaus
Jeg husker KRP500M som uden analoge indgange, men okay det er længe siden jeg havde et eksemplar. TV´et har egentlig aldrig været tænkt som et consumer TV (det viser de 'øvrige mangler" med al tydelighed), derfor kom "A" modellen.

Dit spørgsmål gik på, om Kampus kan have ret i sit udsagn om KRP500 M.

Ellers tro som du vil - på mig virker mest som det er rent navlepilleri.




Redigeret af Hother - 15-November-2016 kl. 23:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg har min viden fra en samtale med en fagperson ifm skift af panel på mit KRP500M. Jeg spurgte hvilket panel jeg fik, om det var magen til det der sad i. Ja det gør du, for panelet er det samme på alle 9G. Det er indmaden, billedmotoreren der er bedre i et KRP.
https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/

Jeg fik mit kalibreret og det var i henhold til Rec. 409 standarden. Jeg tvivler på man får et billede så meget bedre at man kan se det med det blotte øje, hvis man sammenlignede KRP og LX.. Måle det, måske, observere det, nej.

Som jeg husker det var KRP-serien mere et g10 projekt man lancerede mens man lukkede tv-divisionen ned i baggrunden. Tyndere fjernsyn, bedre menu (LX-H modellen havde en bedre menu end LX) og mindre sort kant (?). Billedmæssigt er der ikke stor forskel. En af de store nyheder var bedre automatisk styring af lysstyrken ift. ambient lys. Denne forsvinder når man ISF-kalibrerer tv'et.

https://www.cnet.com/news/photos-pioneer-kuro-krp-500-and-krp-600-arent-krp-at-all/
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Hvem skulle ellers snakke det op? Jeg ved hvad jeg har købt i 2010 og det er hverken en Aarhus- eller Randers historie at der er bedre komponenter i et KRP. Hvorfor skulle de lave to identiske TV i samme årgang, hvis ikke det var fordi der blev kræset mere for det ene end det andet? Du kan bide spids på at Pioneer lavede deres livs bedste TV, da det var det sidste!

Du har ikke nogen beviser for dine påstande. Derfor kan man ikke tage dem seriøst når man ved du forsøger at sælge et tv til en højere pris end folk vil betale. 

Træls at få at vide. Jeg afventer også bare recorderes censur-hammer kommer forbi. Man må ikke være kritisk overfor medlemmer som har gode kontakter (taler af tidligere erfaring).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 14:26
Der kommer ingen censurhammer! Men tag lige og se det fra min side. Jeg har et velfungerende TV, som overhovedet ikke viser alderstegn. Må jeg ikke fremhæve fordelene ved mit TV, så det hæver sig over alle de elendige TV der er til salg? Jeg nægter at lægge mig ned i leverpostejen, som du kommer med i hvert et indlæg i mine tråde.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 08:06
Du må gerne fremhæve de REELLE fordele ved dit tv. Det du gør er , at forsøge at piske den gamle pioneer-stemning op igen, hvor intet er lige så godt som de gamle tv fra Pioneer. 

Tro mig, jeg nød godt at det selv.. Købe mit LX 5090 til 18k fra ny og solgte det til samlet 12k efter 4 år.. Jeg tror ikke jeg ville kunne have fået det halve hvis jeg havde ventet 1-2 år mere med at sælge.

Jeg synes bare du skal være realistisk. De 2000 du fik budt var en fin pris. At du ikke vil sælge er jo helt op til dig selv - men der er ingen som har interesse i at du som sælger lever på månen og forsøger at få alle andre med derop.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu