|
SOLGT: Pioneer LX-5090H |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvem skulle ellers snakke det op? Jeg ved hvad jeg har købt i 2010 og det er hverken en Aarhus- eller Randers historie at der er bedre komponenter i et KRP. Hvorfor skulle de lave to identiske TV i samme årgang, hvis ikke det var fordi der blev kræset mere for det ene end det andet? Du kan bide spids på at Pioneer lavede deres livs bedste TV, da det var det sidste! |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du er så overbevist, så sæt det dog til salg og tilbyd at der garanti på indtil det er 10 år gammelt. :-)
Det hjælper jo nok på salget. |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Uden tvivl |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du et link der kan understøtte dine påstande? Klaus |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Klaus,
Jeg har intet link, men jeg kan oplyse, iflg. Pioneer ved KRP500/600 seriens fremkomst for længe siden, var serien tiltænkt og designet til f.eks. udstillingstande, mødelokaler o.lign. Derfor har KRP 500 f.esk. 4 HDMI indgange, ingen analoge tilslutninger, og ingen højtaler og tuner (man forudsatte tilslutning til andet lydsystem). Ved samme moment blev visse dele af komponenter (forstærket) pga. brugsområdet. Jeg kan ikke længere huske hvilke komponenter. Om du tror på mig - dit eget problem
Redigeret af Hother - 15-November-2016 kl. 21:18 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
KRP-500M er en monitor - korrekt - men 500A har det hele...
http://www.recordere.dk/2009/02/brugeranmeldelse-af-pioneer-krp-500m/ I følge ovenstående har KRP-500M (monitor udgaven) 2 HDMI indgange Komponent S-video Analog stereo udgange LAN DVI KRP-500A har den eksterne boks som også 436 havde, men den har også indbyggede tunere (både -T og -S). Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er en gl tråd fra lanceringen af 9.gen Pioneer. Den beskriver forskelle, ikke i hardware, men i performance og buzz.
http://forum.recordere.dk/lx-5090h-vs-krp-500-a_topic60473_page1.html Jeg har min viden fra en samtale med en fagperson ifm skift af panel på mit KRP500M. Jeg spurgte hvilket panel jeg fik, om det var magen til det der sad i. Ja det gør du, for panelet er det samme på alle 9G. Det er indmaden, billedmotoreren der er bedre i et KRP. https://www.avforums.com/threads/pioneer-pdp-lx5090h-vs-krp-500a.966745/ |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg husker KRP500M som uden analoge indgange, men okay det er længe siden jeg havde et eksemplar. TV´et har egentlig aldrig været tænkt som et consumer TV (det viser de 'øvrige mangler" med al tydelighed), derfor kom "A" modellen. Dit spørgsmål gik på, om Kampus kan have ret i sit udsagn om KRP500 M. Ellers tro som du vil - på mig virker mest som det er rent navlepilleri. Redigeret af Hother - 15-November-2016 kl. 23:35 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fik mit kalibreret og det var i henhold til Rec. 409 standarden. Jeg tvivler på man får et billede så meget bedre at man kan se det med det blotte øje, hvis man sammenlignede KRP og LX.. Måle det, måske, observere det, nej.
Som jeg husker det var KRP-serien mere et g10 projekt man lancerede mens man lukkede tv-divisionen ned i baggrunden. Tyndere fjernsyn, bedre menu (LX-H modellen havde en bedre menu end LX) og mindre sort kant (?). Billedmæssigt er der ikke stor forskel. En af de store nyheder var bedre automatisk styring af lysstyrken ift. ambient lys. Denne forsvinder når man ISF-kalibrerer tv'et. https://www.cnet.com/news/photos-pioneer-kuro-krp-500-and-krp-600-arent-krp-at-all/ |
||
Steve Jones
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har ikke nogen beviser for dine påstande. Derfor kan man ikke tage dem seriøst når man ved du forsøger at sælge et tv til en højere pris end folk vil betale.
Træls at få at vide. Jeg afventer også bare recorderes censur-hammer kommer forbi. Man må ikke være kritisk overfor medlemmer som har gode kontakter (taler af tidligere erfaring). |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der kommer ingen censurhammer! Men tag lige og se det fra min side. Jeg har et velfungerende TV, som overhovedet ikke viser alderstegn. Må jeg ikke fremhæve fordelene ved mit TV, så det hæver sig over alle de elendige TV der er til salg? Jeg nægter at lægge mig ned i leverpostejen, som du kommer med i hvert et indlæg i mine tråde.
|
||
Steve Jones
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du må gerne fremhæve de REELLE fordele ved dit tv. Det du gør er , at forsøge at piske den gamle pioneer-stemning op igen, hvor intet er lige så godt som de gamle tv fra Pioneer.
Tro mig, jeg nød godt at det selv.. Købe mit LX 5090 til 18k fra ny og solgte det til samlet 12k efter 4 år.. Jeg tror ikke jeg ville kunne have fået det halve hvis jeg havde ventet 1-2 år mere med at sælge. Jeg synes bare du skal være realistisk. De 2000 du fik budt var en fin pris. At du ikke vil sælge er jo helt op til dig selv - men der er ingen som har interesse i at du som sælger lever på månen og forsøger at få alle andre med derop.
|
||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |