|
|
Besvar ![]() |
Side <1 45678 15> |
Forfatter | |
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() |
Mange tak, Jack! Skiltene har jeg haft liggende i et stykke tid (da det tog noget tid at tage mig sammen til at male døren!) men jeg mener jeg fandt dem på Etsy.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
![]() |
Var så lidt, men neget flot hjemme bio. Har du et link evt. til skiltene? |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() |
Desværre ikke :(
|
|
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
![]() |
Det var ærgerligt, jeg fandt nogle på nettet, som jeg har printet ud.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kender I det, når man går i biografen "inde i byen", og hele filmen igennem kan man kun tænke på, hvor dårlig lyden er ift. den lyd man har derhjemme.
Så "The Boss Baby" med knægten i Entré i Malmö, godt nok i en temmelig lille sal, men stadigvæk ... man må sgu kunne forvente, at lyden er bedre i en biografsal, som har kostet mange hundrede tusinde kroner mere end vores! Tydelig rumklang, total dåselyd på centerkanalen og generel ubalance i lydbilledet, som om kalibreringen var helt off. Og det betaler man så mere for, end filmen koster at købe et par måneder senere. Jeg tror sgu ganske enkelt, at jeg har været i biografen "inde i byen" for sidste gang. Ever. |
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Du ville nok ha haft en bedre oplevelse i en Nordisk Film Biograf. Når det er sagt, vil jeg også hellere se filmen i min hjemmebio, hvor jeg selv kan bestemme højden af lyden, ikke har en flæskesværsspisende sidemand, og heller ingen tændte mobilos.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hm, hvorfor tror du det? "Entré" er en SF-biograf (svarer til Nordisk i Sverige) og den nyeste biograf i Malmö. Kvaliteten burde ikke fejle noget. |
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ud fra din beskrivelse af lyden
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Lyden kan bestemt være lige så ringe i Nordisk Films biografer. Den vi har i Hillerød præsterer i hvert fald at yde under alt forventning. Også på billedet med deres elendige sølvlærreder.
|
|
![]() |
|
![]() |
UPDATE ....
Som fortalt i andre tråde rundt omkring har vi været temmeligt uheldige på det sidste, både med støv i vores 1070+ samt med vores sub, som ikke kunne klare Interstellar. Det endte med, at vi fik en ny projektor på garantien, og valgte at opgradere en smule til en Benq W2000, som vi overvejende er meget tilfredse med (udover, at vores billige 3D-briller ikke længere virker lige så godt, som de gjorde med den gamle PJ). Men vi har i hvert fald uden problemer kunnet gå tilbage til vores oprindelige billedstørrelse på 130". Nu skal der bygges hush-box, ikke så meget på grund af støjen, for den er betydeligt mere tyst i praksis end W1070+, men for at beskytte den mod støv. Vi købte en brugt subwoofer, en Dynavoice Thunder T-12, som er OK - jeg har desværre ikke de tekniske remedier til at optimere den yderligere lige nu. |
|
|
![]() |
|
![]() |
Så bliver der bygget hush/dustbox ...
![]() |
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() |
Fed hushbox!
Har du flere billeder? Oplevet problemer med den? Skal selv til at bygge én, så kunne godt bruge al den inspiration jeg kan få :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 45678 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |