recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg
    Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 19:42
Har en maskine med sin 8,1 pro. Jeg kan ikke gennemskue hvilken version af win10 jeg får, og hvad jeg et mister.

Nogen der kan hjælpe?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 20:04
Med Windows 8.1 Pro får du Windows 10 Pro.

Jeg har foreløbig opgraderet to pc'ere til Windows 10, idet jeg dog kører Windows 10 Insider på den ene.

Og så er jeg ved at afvente, at Windows 10 bliver hentet ned på en langsom bærbar, jeg er ved pt.

Jeg kan godt lide Windows 10, men det er mere nysgerrigt, end Windows tidligere har været. Dette bliver dog også rullet ud på Windows 8, måske også Windows 7, så det skal ikke være det, der afholder en fra at opgradere. Endelig er der kommet flere små programmer, der kan lukke af for diverse nyfigenhed i det omfang, de er kendte.

Mvh. Jørgensen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 20:56
Du mister ingenting. Du kan endda slå automatiske opdateringer fra, da det er en Pro :-)
Det kan man ikke på Home - der kommer opdateringerne, når man mindst venter det, og genstarter pc'en, mens man skulle skrive en opgave.

Venlig hilsen
KB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 07:39
Har slv opgraderet fra 8.1 pro.

Intet er mistet, så bare kom i gang, du bliver glad for win 10
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 08:35
Jeg takker.

Kan man indstille Mai,m til at opdatere hurtigere.
Når jeg i win 10 har læst en mail, og et svaret på den også, så står den stadig som ulæst i alle mine andre klienter. Hvis jeg slukker computeren, så opdateres min mail slet ikke som læst.
Lucia problem men alligevel. Et en bedre klient skal vælges? Og nej Thunderbird og jeg fungerer ikke sammen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 08:45
Min kones, min søns og min kamerats pc'er virkede ikke ordentlig efter opgraderingen til Windows 10.

Så man skal huske at man har 1 måneden til at gå tilbage, hvis det ikke virker ordentlig. 

Restoren til tidl. version virker uden problemer.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 08:52
Hvordan ikke virkede? Er du sikker på at det ikke er fejl 40?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Hvordan ikke virkede? Er du sikker på at det ikke er fejl 40?

Det kan du tro, at jeg er sikker på. (Jeg arbejder med IT/Server til dagligt)

- Den ene var der masser af ting der ikke virkede og system loggen var fuld af fejl.
  En reinstallation helt fra bunden med Windows 10 fik pc'en til at virke.

- Min kamerats, her var der flere ting på skrivebordet der ikke virkede. Man kunne bla. ikke vælge egenskaber for processlinien. Processlinien forsvandt, når nogle programmer var åbne.
  Så her var en reinst. også nødvendigt, da han havde ventet over 1 måned før han spurgte.

- På min søns pc'er var der flere spil der ikke virkede. Så der gik vi bare tilbage til Windows 7 og så virkede alt igen
Til top
bikeman.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juli-2012
Sted: Aabenraa
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bikeman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 10:43
Lyder til at I har valgt opdatering af eksisterende windows version.

Er der ingen som har valgt clean installation og derefter har geninstalleret de øvrige programmer/Apps?

Jeg har endnu ikke opdateret til windows 10. Men jeg hælder mest til at lave en clean installation og efterfølgende geninstallere mine programmer.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 10:50
Da jeg opdaterede til windows 10 var det via windows update.
Da den havde opdateret og stået lidt, var det som om det ikke kørte som det skulle.
Jeg genstartede og lod den stå i et par timer, det hjalp. Hvis ikke den får lov til at stå og få systemet på plads fejler den.
I forhold til at opdatere via update og så have asus bundkort, er der noget som asus og microsoft ikke er enige om, så mistede hele master boot record på harddisken og dermed også alt på disken.
Ny disk i, install win 7 og derefter opdatere til windows 10 via dette link : http://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Så har det kørt siden uden problemer

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af bikeman.dk bikeman.dk skrev:

Er der ingen som har valgt clean installation og derefter har geninstalleret de øvrige programmer/Apps?

Jeg har endnu ikke opdateret til windows 10. Men jeg hælder mest til at lave en clean installation og efterfølgende geninstallere mine programmer.

Mit windows virkede først efter en nulstilling hvor jeg mistede en lovlig version af word. Det var gennem arbejde, hvor det ikke var muligt at få en kode, da ordningen gik bort. Det irriterer mig noget så grusomt, da den var lovlig, men af gode grunde ikke kan installeres med kode igen Ouch
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af bikeman.dk bikeman.dk skrev:

Det er jo det den gratis opdatering til Windows forudsætter.

Har du først haft opgraderet den eksisterende Windows version, kan du efterfølgende lave en frisk installation, hvor din Windows 10 version automatisk vil blive aktiveret.

På min kones pc var det ikke nok at lave en ren installation, hvor Windows beholdt data. Her virkede Windows 10 heller ikke helt. Så jeg var nødt til at lave en ren inst., hvor jeg slettede harddisken inden installationen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu