recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 14:37
Jeg har haft lavet en clean installation af Windows 10, jeg har aldrig syntes at det gav mening at lave en opgradering af Windows, da alt bliver noget rod.
Har aldrig haft problemer med noget, hverken BSOD eller andre mærkelige ting.

Man kan ikke lave en ren installation hvor Windows beholder data - det giver ikke mening

Redigeret af Flick - 14-Oktober-2015 kl. 14:39
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Mit windows virkede først efter en nulstilling hvor jeg mistede en lovlig version af word. Det var gennem arbejde, hvor det ikke var muligt at få en kode, da ordningen gik bort. Det irriterer mig noget så grusomt, da den var lovlig, men af gode grunde ikke kan installeres med kode igen

Er det ikke dig selv der har gjort i nælderne ved ikke først at trække koden ud med en keyfinder inden du installerede Windows 10?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bikeman.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juli-2012
Sted: Aabenraa
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bikeman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg har haft lavet en clean installation af Windows 10, jeg har aldrig syntes at det gav mening at lave en opgradering af Windows, da alt bliver noget rod.
Har aldrig haft problemer med noget, hverken BSOD eller andre mærkelige ting.

Man kan ikke lave en ren installation hvor Windows beholder data - det giver ikke mening

Helt enig.
Jeg plejer at lave en liste med de programmer og de tilhørende koder som jeg vil installere igen. Det giver også mulighed for at rydde op i programmer som ikke anvendes mere :-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af bikeman.dk bikeman.dk skrev:

Lyder til at I har valgt opdatering af eksisterende windows version.

Er der ingen som har valgt clean installation og derefter har geninstalleret de øvrige programmer/Apps?

Jeg har endnu ikke opdateret til windows 10. Men jeg hælder mest til at lave en clean installation og efterfølgende geninstallere mine programmer.

Jeg har opgraderet mine tre computere (MacAir, Surface 3 Pro, NUC HTPC) fra Win 8.1 til Win10. Jeg lavede en clean install på dem alle, og det har fungeret fejlfri. Jeg er rigtigt glad for Windows 10, og specielt ti Surface har Microsoft virkelig gjort det rigtigt da det skifter smooth mellem tablet og desktop mode.

EDIT: For at lave en clean install er du nødt til at opgradere via Windows Update først...

Redigeret af Jonas_h - 14-Oktober-2015 kl. 17:58
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 19:51
Ved ikke om det er opdateringen, eller hvad der er grunden, men maskinen kan ikke længere tænde,som i helt død. Den fejlede under opdateringen. Gik den tilbage i Windows 8,men nu kan den så ikke tænde s mere. Så må vente til efter en eventuel reparation eller ombytning inden jeg ser hvad win10 pro har at byde på.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 20:22
Nogen der kender reklamationsreglerne, når den dør på dag 1?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Mit windows virkede først efter en nulstilling hvor jeg mistede en lovlig version af word. Det var gennem arbejde, hvor det ikke var muligt at få en kode, da ordningen gik bort. Det irriterer mig noget så grusomt, da den var lovlig, men af gode grunde ikke kan installeres med kode igen

Er det ikke dig selv der har gjort i nælderne ved ikke først at trække koden ud med en keyfinder inden du installerede Windows 10?

Flemming

Anede ikke det kunne gøres i word programmer, hvordan gøres det?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 21:37

Flemming

Word er jo en del af Office pakken og her kan koden trækkes ud med en keyfinder nøjagtig som Windows koden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 07:38

Flemming

Word er jo en del af Office pakken og her kan koden trækkes ud med en keyfinder nøjagtig som Windows koden.

Flemming

Er der en keyfinder du kan anbefale?

Redigeret af JackD84 - 15-Oktober-2015 kl. 07:38
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 07:45
Magic jelly bean
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 08:32
Ærgerligt jeg ikke havde gjort det inden jeg installerede windows og nulstillede.

Redigeret af JackD84 - 15-Oktober-2015 kl. 08:32
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 08:51
Windows key trækket ud, tak for det Tongue
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu