|
Winterdown Cinema |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nok det mest amitiøse projekt jeg har set herinde. Er meget spændt på at se det færdige resultat. Må man spørge hvor stort hus du har og hvad budgettet er for bio'en?
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Det lignede også dem jeg har, bare enkeltstole mine. Med et kurved lærred skal du huske optik til projektoren der passer. Husk at vinkle felter på sidevægge med 3 grader for at bryde reflektioner. Redigeret af SVP03 - 22-Januar-2012 kl. 14:50 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Ser meget spændende ud, bliver fedt at følge!
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Lækkert projekt. Ser frem til at se slut resultet. Kan forestille mig det hele er tænkt ned til mindste detajle
![]() |
|
![]() |
|
nabjac ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Jeg kender ikke den præcise dato for stolene, men omkring sidst i februar. De skulle komme sammen med en sending stole til Aveny teatret. Basis belysningen er 6W GU10 Led spots (dæmpbar) fra prolys.dk. De giver et fantastisk godt og varmt lys.
Huset er på 270m2 plus kælder. Så biografen er godt nok et ambitiøst projekt - men stadig en lille del at det samlede projekt. Budgetter holder jeg for mig selv ;-) Hardware: Projektoren er købt: Panasonic PT-AT5000E Højttalere (ikke købt): Det peger i retning af Monitor Audio RX Silver serien. Forstærker (ikke købt): Onkyo TX-NR 809 Belysning: Jeg vil gøre en del ud af belysningen i hjemmebiografen. * Ambient light omkring/bag lærred (RGB) * Frise med RGB i loftet * Led strips (varm hvid) i alu profiler i vægpanelerne. * Alu profilerne er købt hos: http://www.elproarte.pl/gallery.html * Spots over scenen Her er nogle billeder af belsyning fra andre steder i huset: Lysfelt over køkken-ø har samme facon som ø'en: RGB strips og T5 rør. I mellem felterne er der ovenlys. ![]() Gæstebad med led strips over og under vaskemøblet samt i brusekabinen. ![]() Gulvspot's på søjler (1W), og indbygget alu-profil i alle stødtrin på trappen. Led strips monteres sernere. ![]() |
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Ja det er også sendingen til Aveny jeg er med på. Fik først en dato der hed sidst i Januar, men den blev rykket. Kan godt nok ikke vente med at få dem, er det sidste jeg mangler i biffen...
|
|
![]() |
|
nabjac ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Så er stolene endelig ankommet - så nu er det bare med at bliv klar i en fart.
![]() Vægge og lofter er færdig-snedkereret, og mangler nu bare det sidste lag maling. På hver side at lærredet planlægger jeg at have et stykke foldet gardin ca. 65 cm. Her bagved skal front-højttalerne placeres. Hvor kan man købe akustik tranparente gardiner? Og vil det overhovedet være ok med højttalerne placeret bag gardinerne? ![]() På følgende billede ses en af væggene med akustikpanelerne. Det sorte tape stykker angiver hvor der skal indbygges led lys. Panelerne bliver sluttelig malet sorte. ![]() Jeg skal ud at kigge på gulvtæppe i denne uge. Er der nogen typer som er mere velegnet til en hjemmebiograf?
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Tjek garant, de har nogle rigtig fede tæpper, velegnet til biografer
|
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Bliver da super fedt !! Glæder mig til at se resultatet... |
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Du skal være ekstrem popastlig med pladsering af højtelere bag ved gardin... Der vil jeg ikke går da de vil fjerne topen at din diskant toner ..og der er lang fra optimal
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Jeg valgte et egetæppe highline. Det er beregnet til erhverv, og kan tåle ALT. Det er dog lidt pebret - ca 400-500 kvm
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Hold da bare helt op, det kan blive smukt - måske en af DK´s bio med de bedste muligheder
![]() Dit højtalervalg kan jeg godt følge. Men dn Onkyo receiver virker for mig en del i underkanten, altså med mindre at du kobler noget effekt på. Ellers kunne jeg foreslå en sludder med CSN-teknik omkring hans Integra receiver (DTR-80.2), som blver ved med at overraske mig. Så vidt jeg læste et sted, så er der en slags tilbud på Integra receiverne pt.
Men nøj hvor jeg glæder mig til at læse videre om din beretning
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |