recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor til stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny projektor til stuebio

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har mange gange set JVC X30 (ikke X35 dog) og jeg har netop købt en Sony HW50ES fremfor JVC'en. Sony har mere lys samt skarpheden er helt i en anden verden. Endnu en fordel med Sony er, at selv i high lamp mode larmer den stort set ikke - der siger JVC en del mere.

Jeg er enig med Otto - selvom det er første gang du køber, kan jeg ikke se noget galt med at du går efter noget ordentligt.

Hvad ville du sige til Sony VPL-HW30ESW ? - Har du evt set den i levende live? :-)
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Pil-babz Pil-babz skrev:

Jeg har mange gange set JVC X30 (ikke X35 dog) og jeg har netop købt en Sony HW50ES fremfor JVC'en. Sony har mere lys samt skarpheden er helt i en anden verden. Endnu en fordel med Sony er, at selv i high lamp mode larmer den stort set ikke - der siger JVC en del mere.

Jeg er enig med Otto - selvom det er første gang du køber, kan jeg ikke se noget galt med at du går efter noget ordentligt.

Hvad ville du sige til Sony VPL-HW30ESW ? - Har du evt set den i levende live? :-)
Desværre :) Ved ikke hvor i landet du er fra, men KT-radio i København har Sony'en til demo. De kan sikkert også svare på mere omkring 30ES'eren.
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 19:32
Jeg er bosat i Midtjylland.. Så det har jeg desværre ikke mulighed for. :/
Puha, er godt nok i tvivl... Sony.... JVC.... EPSON.... Arh! 
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Som første gangs køber synes jeg ikke du skal ofre så meget på en projektor. 

Hvad er der galt med at købe noget ordentligt første gang?
og en Epson er ikke ordentlig ? Med min øjne er den fuldt tilfredsstillende og så er der vel ingen grund til at ofre mere.

Men går ud fra du selv kører Mercedes, har strandvejsvilla ,spiser østers og drikker champagne hver dag, med den indgangsvinkel du har 😉

Men tilbage til tråden, så må du se om du kan komme ud og se nogle projektorer live, ved godt det er meget begrænset hvor det er muligt. Du er velkommen hvis du kommer forbi Sorø
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 20:53

og en Epson er ikke ordentlig ? Med min øjne er den fuldt tilfredsstillende og så er der vel ingen grund til at ofre mere. 
Så at du er tilfreds med en given projektor, er ensbetydende med, at der ikke er nogen grund til at andre ofrer mere? Hmm...
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 23:49

Så at du er tilfreds med en given projektor, er ensbetydende med, at der ikke er nogen grund til at andre ofrer mere? Hmm...
ja lige præcis, det var lige det jeg mente.

Nej synes jo bare som første gangs projektor købene at det er hul i hovedet at rende ud at købe en projektor til 30.000 kr. og det gør det da absolut ikke bedre at den skal bruges i en stue hvor det ikke lyder til at være muligt at mørkelægge. Det vil jo praktisk talt sige at den kun kan bruges efter kl 21 (gennemsnitlig) i 6 måneder.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 23:52

så vidt jeg husker har du da også selv en billig projektor i ret lang tid på tros at du havde ofret en formue på lyd, så så slemt kan det da heller ikke være. Men nu kan du jo sagtens spille hellig nu du selv har brugt en del på projektor.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 00:14

Nej synes jo bare som første gangs projektor købene at det er hul i hovedet at rende ud at købe en projektor til 30.000 kr. ...

Men hvorfor? Har du noget argument for ikke at gå efter noget godt med det samme? Min X30 er min første projektor, og jeg er da helt sikker på, at jeg er mere glad for den, end jeg ville være for en Epson til 12k.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 00:15

så vidt jeg husker har du da også selv en billig projektor i ret lang tid på tros at du havde ofret en formue på lyd, så så slemt kan det da heller ikke være. Men nu kan du jo sagtens spille hellig nu du selv har brugt en del på projektor.

Jonas har hele tiden vægtet lyd højere end billede, som jeg forstår det. Nu fokuserer han mere på billedet (han har vel brugt rigeligt på lyd nu). Her har han så også vægtet anderledes end f.eks. jeg gjorde, med valget af en Sony i stedet for en JVC.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 00:26
Aim, synes det er nogle underlige måder du kommer frem til konklusioner på. Har man et budget som hedder 30k, hvorfor er det så hul i hovedet at bruge det? Om det er første gang eller 10. Gang man køber, ændrer vel ikke på det fact at den dyrere projektor leverer et klart bedre billede?

Mht det eksempel du kommer med mht min situation, så har det da absolut ingen relevans. Mit første projektorvalg blev foretaget grundet budgettering og prioritering. Havde jeg haft større budget havde jeg da klart valgt en model hvor jeg var 100 procent tilfreds med billedet i stedet for at vælge en entry level med begrænsninger. At jeg så efter to år har taget en bedre projektor ind i biobudgettet, synes jeg bestemt ikke gør st jeg 'spiller hellig'.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 01:55
Jeg ville også tage denne projektor med i overvejelserne:  http://www.av-connection.dk/?PGr=3527&ML=687

Redigeret af Supergris - 29-Marts-2013 kl. 01:56
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 02:13
Hvorfor dog det? Så er vi godt nok tæt på hvad man må kunne finde en X30 for...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu