|
Ny projektor til stuebio |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |
Pil-babz
Bruger Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Marts-2013 kl. 23:33 |
Hej alle! :-)
Tiden er kommet til at jeg vil opgradere til en "rigtig" hjemme biograf. Jeg har kigget på lidt projektore! :-) Kæresten er nææææsten overtalt, så nu kan jeg begynde at undersøge lidt nærmere! Løsningen bliver et rullelærrede ned foran tv og en projektor på bagvæg eller i loftet over sofaen. Fra Tv-væg til bag-væg er der 4 M. og vægen hvor lærrede skal hænge ned er 2,40M. Så regner med at vælge et lærred på ca 100". mon ikke det vil passe? :-) Nu kommer de helt store spørgsmål: Hvilken projektor og hvilket lærrede passer ind? Jeg har kigget lidt på Benq W1070, men er enlig villig til at give liidt mere end den koster. Får jeg meget mere ud af at købe en JVCx35 F.eks.? Kom endelig med bud. (må gerne være lidt konevenlig, så bliver det lidt nemmere at overtale) 3D er ligemeget for mig. Det bedst mulige 2D billede går jeg efter. Stuen er lys med mange vinduer, men bliver fin mørk om aftenen. primært der den vil skulle bruges. :-) Link til min stue: Håber i kan hjælpe. Venlig hilsen Andreas
|
|
Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du får vildt meget ud af at købe en X35
Du har ret godt styr på størrelserne. Jeg har lidt under 4m fra projektorlinse til lærred, og min X30 kan lige præcis lave 108". |
|
LBA75
Super bruger Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh LBA75
|
|
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som første gangs køber synes jeg ikke du skal ofre så meget på en projektor. Der findes massere af projektorer i 7000,-til 9000,- klassen der laver et super fint billede. Du kan på ingen måde sige at du får en dobbelt så god projektor til 16.000 end en der koster 8.000, langt fra efter min mening.
Epson laver nogle gode billige projektorer som er meget lysstærke, har selv en 5910 og den gør det fremragende synes jeg. Jeg har også haft en jvc hd 350 og synes ikke den var søderligt meget bedre hvis overhovede jeg egenligt synes den var bedre. Kongens nye klæder, flueknepperi, kald det hvad du vil. Dog hvis du ikke har tænkt dig at sætte mørklægnings gardiner op, synes jeg virkelig du skal begrænse dit køb mht. projektor for jeg tror ikke du vil få den brugt. Det skal altså være pænt mørkt før det fungere ordenligt. En ting er at have en lille lampe tændt i et hjørne af rummet, en anden ting er dagslys. Dagslys er så kraftigt at det udvasker billedet totalt på det fleste film projektorer også selv om solen ikke skinner. |
|
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|
Pil-babz
Bruger Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for input! :-)
Mht. Lys i stuen, så er vinduerne øst/nord vendt, så der kommer ikke meget lys ind. Og er aldrig hjemme om dagen, så det vil kun være til aften brug. Og har rullegardiner - dog ikke mørklækning. Jeg er også forberedt på at jeg ikke kan få den optimale oplevelse før jeg får mit eget dedikeret rum! - men vil jo gerne ha det bedste i de forhold jeg har.. ;-) Hvad ville i sige til noget lign. Epson tw6100 eller tw6000? De ligger til ca. 12k . Ellers vil jeg også gerne smide lidt mere efter, hvis det kan give bedre billede eller mindre støj.. :-) Men kunne godt være man skulle overveje et gråt lærred. |
|
Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg på ingen måder ekspert på projektor og lærred, men jeg har længe gået med en drøm om at få et projektor setup i stuen. Jeg har dog nogle indretningsmæssige udfordringer.
Men som jeg umiddelbart kan læse ud fra hvad du skriver så er du villig til at bruge ret mange penge, en 30K får du jo hurtigt brugt når vi snakker JVX x35 incl lærred. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at finde ud af hvilket lærred som ville passe bedst til din stue, jeg tænker umiddelbart noget DNP supernova eller lignende. Herefter ville jeg købe en projektor for resten af pengene. Projektoren kan du så altid opgradere ved senere lejlighed. Hvad min egen research har fortalt mig er at i en stue med udfordrerne lysforhold har lærredet mindst lige så stor betydning for billedkvalitet som projektoren. Når dagen kommer ville jeg personligt kontakte en ekspert ud i hjemmebio, jeg har personligt selv gode erfaringer med CSN men jeg er helt sikker på at Otto også meget gerne vil hjælpe dig, eller en helt 3 part. Håber du finder mit svar brugbart :-)
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller en kombination af dårlig kalibrering og dårligt lærrede... Der er ingen tvivl om, at JVC's LCOS-projektorer er et væsentligt skridt over de LCD-projektorer der koster under de der 20k. |
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
En JVC siger IKKE meget. De er sat til at 'larme' 20db, og det passer i hvert fald, hvis ikke det er højt sat. |
|
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mørklægning er et must! Jeg har bio i et rum med to velux vinduer mod øst, og begge skal blændes næsten 100%, for selv en lille smule lys smadrer oplevelsen. spar hellere på lærredet, det er temmelig opreklameret, IMO.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er der galt med at købe noget ordentligt første gang?
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Har du set gode lærreder i aktion? Forskellen på noget billigt bras og et lærred fra Lissau kan være kæmpestor. Og hvis man køber disse billige lærreder, så er det ikke til at vide, om man køber noget der er virkeligt forfærdeligt ringe, eller bare ringe til middelmådigt. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har mange gange set JVC X30 (ikke X35 dog) og jeg har netop købt en Sony HW50ES fremfor JVC'en. Sony har mere lys samt skarpheden er helt i en anden verden. Endnu en fordel med Sony er, at selv i high lamp mode larmer den stort set ikke - der siger JVC en del mere.
Jeg er enig med Otto - selvom det er første gang du køber, kan jeg ikke se noget galt med at du går efter noget ordentligt.
|
|
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |