recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg
    Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:20
Øf øf.....

Det er virkelig trist at se oversigterne med brugerindlæg på recorderes debatfora.
Rigtig mange indlæg har overskrifter, som er absolut mangelfulde eller helt intetsigende i forhold til indholdet i de pågældende indlæg.
Jeg vil ikke hænge nogen ud, men se eksempelvis oversigten over seneste indlæg. Mange indlæg indeholder overskrifter med et enkelt ord, andre er bare generelt intetsigende.

Vi kan hjælpe hinanden ved at forfatte bedre overskrifter.

Dette gælder i øvrigt ikke alene i fora her på siden....

Øf øf slut!

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:26
Jeg er enig i at intetsigende overskrifter er træls, men jeg synes nu ikke at der er nogen særligt problematiske eksempler lige nu.

Jeg bliver mere generet af at halvdelen af indlæggene er køb/salg, men det er nu engang vedtaget at de skal være en del af det generelle forum i stedet for at have sin egen afdeling, så det må vi nok finde os i.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:31
Køb og salg gør ikke mig noget.

Men synes at garderobeskabe og bildæk hører hjemme på DBA.

Redigeret af Mufti - 27-Oktober-2013 kl. 12:31
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:43
Køb og salg synes jeg ikke er noget problem, hvis folk huske S:, V: og K: benævnelserne foran indlægget.

Til gengæld synes jeg at en overskrift som "Hjælp!!!" eller "Er denne god???" er meget irriterende, da man enten skal sige til sig selv at man ikke ønsker at læse. Eller også skal man åbne indlægget og finde ud af at det er én som har enten ikke kan få dejen af piskeriset på røremaskinen, eller en anden som vil høre om liggestolen er god.

Så kan man sq skrive "Hjælp, dejen sidder fast i røremaskine" eller "Er denne liggestol god" Thumbs Up
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 14:34
Jeg har det svært med stavefejl i overskrifter
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 15:14
Stavefejl kunne måske skyldes, at man ikke KAN stave!Smile

Køb/Salg/Bytte-delen synes jeg også, skulle adskilles fra forummet - nogle gange fylder det for meget i seneste indlæg-delen.

Der kunne det på forsiden godt være således:

Et reklamebanner

FORUM TOP TI

Reklamebanner

FORUM SENESTE

Reklamebanner

FORUM KØB/SALG/BYTTE

Reklamebanner

MEST LÆSTE NU

Osv. dernedad...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 15:20
En overskrift som fx pladespiller... Hvad er der galt her? Det er jo blot at klikke på den og se, hvad problemet eller spørgsmålet går på! Det er straks værre, når overskriften tilsyneladende handler om stereoanlæg - og det så i virkeligheden er surround, man vil have svar på! Dette ser jeg utallige tråde om - og placeret under Hi-Fi.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 15:36
Hmmm
Jeg ved ikke hvordan flertallet bruger forumet.
Jeg går ofte ind og ser på de seneste forum-emner. Det betyder naturligvis også at alt ligger blandet. Så en overskrift som "Hjælp" siger først en lille smule, når jeg samtidig ser på højresiden, hvor det er angivet hvilket forum der er tale om.
Men - en overskrift som "Hjælp", springer jeg normalt helt over fordi jeg opfatter det som en total mangel på respekt af emnestarter, at han/hun forventer andres input/tid/interesse, og så ikke er i stand til selv at hjælpe bedre på vej.

Jeg vil ikke hænge enkelte indlæg ud, men i stedet give eksempler på mere sigende overskrifter:

>Løst< Hvordan ser jeg ældre beskeder i Hotmail?

Jeg kan straks se hvad dette drejer sig om - og efterfølgende at den er løst. Smukt!

Disse synes jeg ligeledes er til  at gå til.
Ny skærm. TV skærm som pc skærm?

Sjovt nok er alle spørgsmål, åbne eller lukkede.

Andre (ikke spørgsmål) emner kan dog ohså være ganske beskrivende

Sløset forsendelse med posten og dankortgebyr

Stavefejl.
Disse har jeg faktisk ikke så store problemer med. Det glæder mig efterhånden bare, at de som staver dårligt, ikke holder sig tilbage, lader sig hæmme. :-)

Redigeret af B-CLG - 27-Oktober-2013 kl. 15:38
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 16:24
Stavefejl.
Disse har jeg faktisk ikke så store problemer med. Det glæder mig efterhånden bare, at de som staver dårligt, ikke holder sig tilbage, lader sig hæmme. :-)

[/QUOTE]

Enig!! Det ses også tydeligt, at de fleste accepterer stavefejl - både i forummet OG i nyhedskommentarsporet.Thumbs Up 

Den med KUN Hjælp!!! ses så heldigvis ikke så meget. Når det sker, synes jeg, det for det meste også er beskrevet, hvad der skal hjælpes med, fx "hjælp! iPad". Så ved man jo, hvad der skal svares på.

Så er "Dit lokal-TV" måske også lovligt sparsom, som overskrift? (Mit eget indlæg)

Redigeret af turbo2 - 27-Oktober-2013 kl. 16:26
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 16:42
Om stave/trykfejl i overskriften: Det er for dælen da overskriften, der skal få os til at læse indlægget
Jeg springer tit over
Mikael Simpson
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Om stave/trykfejl i overskriften: Det er for dælen da overskriften, der skal få os til at læse indlægget
Jeg springer tit over

Hvis vedkommende er stavesvag, hvordan skal vedkommende så lave en fejlfri overskrift.
Jeg har undervist unge mennesker, som skal bruge 15 - 30 minutter via ordbog, for at kunne lave en fejlfri overskrift. Men de har vel stadig ret til at få hjælp i forumet, selvom de ikke bruger så lang tid på at rette fejlene?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:11
Tjah.. hvis det er vigtigt, kunne man skrive indlægget i et tekstbehandlingsprogram, køre stavekontrol, og så kopiere teksten til indlægget eller overskriften

Redigeret af jake51 - 27-Oktober-2013 kl. 17:12
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu