|
Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:20 |
Øf øf.....
Det er virkelig trist at se oversigterne med brugerindlæg på recorderes debatfora. Rigtig mange indlæg har overskrifter, som er absolut mangelfulde eller helt intetsigende i forhold til indholdet i de pågældende indlæg. Jeg vil ikke hænge nogen ud, men se eksempelvis oversigten over seneste indlæg. Mange indlæg indeholder overskrifter med et enkelt ord, andre er bare generelt intetsigende. Vi kan hjælpe hinanden ved at forfatte bedre overskrifter. Dette gælder i øvrigt ikke alene i fora her på siden.... Øf øf slut! |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er enig i at intetsigende overskrifter er træls, men jeg synes nu ikke at der er nogen særligt problematiske eksempler lige nu.
Jeg bliver mere generet af at halvdelen af indlæggene er køb/salg, men det er nu engang vedtaget at de skal være en del af det generelle forum i stedet for at have sin egen afdeling, så det må vi nok finde os i.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb og salg gør ikke mig noget.
Men synes at garderobeskabe og bildæk hører hjemme på DBA. Redigeret af Mufti - 27-Oktober-2013 kl. 12:31 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb og salg synes jeg ikke er noget problem, hvis folk huske S:, V: og K: benævnelserne foran indlægget.
Til gengæld synes jeg at en overskrift som "Hjælp!!!" eller "Er denne god???" er meget irriterende, da man enten skal sige til sig selv at man ikke ønsker at læse. Eller også skal man åbne indlægget og finde ud af at det er én som har enten ikke kan få dejen af piskeriset på røremaskinen, eller en anden som vil høre om liggestolen er god. Så kan man sq skrive "Hjælp, dejen sidder fast i røremaskine" eller "Er denne liggestol god"
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har det svært med stavefejl i overskrifter
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stavefejl kunne måske skyldes, at man ikke KAN stave!
Køb/Salg/Bytte-delen synes jeg også, skulle adskilles fra forummet - nogle gange fylder det for meget i seneste indlæg-delen. Der kunne det på forsiden godt være således: Et reklamebanner FORUM TOP TI Reklamebanner FORUM SENESTE Reklamebanner FORUM KØB/SALG/BYTTE Reklamebanner MEST LÆSTE NU Osv. dernedad...
|
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
En overskrift som fx pladespiller... Hvad er der galt her? Det er jo blot at klikke på den og se, hvad problemet eller spørgsmålet går på! Det er straks værre, når overskriften tilsyneladende handler om stereoanlæg - og det så i virkeligheden er surround, man vil have svar på! Dette ser jeg utallige tråde om - og placeret under Hi-Fi.
|
|
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm
Jeg ved ikke hvordan flertallet bruger forumet. Jeg går ofte ind og ser på de seneste forum-emner. Det betyder naturligvis også at alt ligger blandet. Så en overskrift som "Hjælp" siger først en lille smule, når jeg samtidig ser på højresiden, hvor det er angivet hvilket forum der er tale om. Men - en overskrift som "Hjælp", springer jeg normalt helt over fordi jeg opfatter det som en total mangel på respekt af emnestarter, at han/hun forventer andres input/tid/interesse, og så ikke er i stand til selv at hjælpe bedre på vej. Jeg vil ikke hænge enkelte indlæg ud, men i stedet give eksempler på mere sigende overskrifter: >Løst< Hvordan ser jeg ældre beskeder i Hotmail? Jeg kan straks se hvad dette drejer sig om - og efterfølgende at den er løst. Smukt! Disse synes jeg ligeledes er til at gå til. Ny skærm. TV skærm som pc skærm? Sjovt nok er alle spørgsmål, åbne eller lukkede. Andre (ikke spørgsmål) emner kan dog ohså være ganske beskrivende Sløset forsendelse med posten og dankortgebyr *** Stavefejl. Disse har jeg faktisk ikke så store problemer med. Det glæder mig efterhånden bare, at de som staver dårligt, ikke holder sig tilbage, lader sig hæmme. :-) Redigeret af B-CLG - 27-Oktober-2013 kl. 15:38 |
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Stavefejl. Disse har jeg faktisk ikke så store problemer med. Det glæder mig efterhånden bare, at de som staver dårligt, ikke holder sig tilbage, lader sig hæmme. :-) [/QUOTE] Enig!! Det ses også tydeligt, at de fleste accepterer stavefejl - både i forummet OG i nyhedskommentarsporet. Den med KUN Hjælp!!! ses så heldigvis ikke så meget. Når det sker, synes jeg, det for det meste også er beskrevet, hvad der skal hjælpes med, fx "hjælp! iPad". Så ved man jo, hvad der skal svares på. Så er "Dit lokal-TV" måske også lovligt sparsom, som overskrift? (Mit eget indlæg)
Redigeret af turbo2 - 27-Oktober-2013 kl. 16:26 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om stave/trykfejl i overskriften: Det er for dælen da overskriften, der skal få os til at læse indlægget
Jeg springer tit over
|
|
Mikael Simpson |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis vedkommende er stavesvag, hvordan skal vedkommende så lave en fejlfri overskrift. Jeg har undervist unge mennesker, som skal bruge 15 - 30 minutter via ordbog, for at kunne lave en fejlfri overskrift. Men de har vel stadig ret til at få hjælp i forumet, selvom de ikke bruger så lang tid på at rette fejlene? |
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Tjah.. hvis det er vigtigt, kunne man skrive indlægget i et tekstbehandlingsprogram, køre stavekontrol, og så kopiere teksten til indlægget
eller overskriften
Redigeret af jake51 - 27-Oktober-2013 kl. 17:12 |
|
Mikael Simpson |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |